10 imatges virals sobre educació: creativitat, tecnologia i elogi de la complexitat

És una petita mostra d’imatges que corren per la xarxa que es serveixen de la ironia, la contradicció i les metàfores per explicar diverses formes d’entendre, veure i viure el fet educatiu.

Jordi Jubany
 
 
 

Aquests 10 missatges virals d’internet posen èmfasi en el punt de vista que cadascú té de l’educació. És una petita mostra d’imatges que corren per la xarxa que es serveixen de la ironia, la contradicció i les metàfores per explicar diverses formes d’entendre, veure i viure el fet educatiu.

d4e1be50-c336-421e-a9cb-c12c1b3a5d4b

1. Hi ha ensenyaments que són compartimentats per assignatures o matèries mentre que la realitat és molt més mestissa i complexa.

285be36a-adae-4bdb-b08d-1bde14b83cdd

2. Les aules no han de ser murs que aïllin, sinó que poden obrir finestres per interpretar i incidir en el món.

d0ba053f-eebb-400b-81da-24039645bb98

3. La distància entre el que s’ensenya i el context sociocultural actual s’ha eixamplat.

27ffe57b-6889-4e60-97fa-05dfb9240d874. La generació de problemes teòrics descontextualitzats poden semblar allunyats de la quotidianetat.

1b548716-5c64-40c0-930e-b61738c6c70f

5. Les preguntes tancades dificulten incloure la creativitat i el pensament lateral a les aules.

unnamed

6. Per aprendre, a vegades, cal sortir de la zona de confort i explorar en la incertesa.

290305ef-4b21-47b8-8633-7f4030e446ea

7. Una mostra de com algunes persones i institucions entenen la diversitat, la inclusió i l’avaluació.

c00a099a-96b9-4ca5-8c6e-4302120368b9

8. Metàfora de l’avaluació entesa com a examen individual, lletrat, desconnectat, cronom​etrat i memorístic.

19cddf2e-f668-4250-8672-7ed0fa402bf8

9. Les TIC a l’aula, per sí soles, no asseguren el canvi metodològic ni la millora de resultats.

395fd9de-3e6a-43ea-b3a3-a87cb7011408

10. Tots tenim la possibilitat real de millorar el món en el que interactuem.

(L’autoria de la majoria d’aquestes imatges, que han esdevingut virals a la xarxa, és desconeguda. Si algún lector en coneix els autors, ens pot escriure a redaccio@diarieducacio.cat i els les atribuïrem)

Jordi Jubany
Sobre Jordi Jubany

Jordi Jubany és mestre, antropòleg social i cultural i assessor TIC Contacte: Twitter | Més articles