11 entrevistes a mestres per celebrar el Dia Mundial del Docent

A les desenes de milers de mestres que sosteniu escoles i instituts, que us esmerceu en acompanyar i formar ara, avui, i malgrat tot, els 1.560.048 alumnes que poblen les aules catalanes, moltes felicitats.

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

Foto: Edu Bayer.

Foto: Edu Bayer.

Feliç Dia Mundial del Docent! A les desenes de milers de mestres que sosteniu escoles i instituts, que us esmerceu en acompanyar i formar ara, avui, i malgrat tot, els 1.560.048 alumnes que poblen les aules catalanes, moltes felicitats i –sobretot– moltes gràcies. Als educadors de l’escola bressol, a les professores universitàries, als mestres precaris –des de les substitutes de Primària i Secundària als associats de les facultats–, als formadors de mestres, a les educadores socials, als que esteu a punt d’acabar el Grau d’Educació: moltes felicitats. També als que heu contribuït a renovar l’educació catalana durant més d’un segle –demà es compleixen 50 anys del naixement l’Associació de Mestres Rosa Sensat–, rebeu el nostre humil homenatge.

Un dels objectius d’El Diari de l’Educació ha estat sempre donar veu a la comunitat educativa, vertebrada principalment pels mestres. En el Dia Mundial del Docent ens reafirmem en aquesta voluntat, i us deixem una selecció d’11 de les entrevistes a mestres més llegides del diari.

Xavier Melgarejo, en una imatge d'arxiu. / CARMEN SECANELLA

Xavier Melgarejo, en una imatge d’arxiu. / CARMEN SECANELLA

1. Xavier Melgarejo: “L’escola ha de servir per a la vida, i no viure-hi d’esquena”

2. Maria Teresa Codina: “L’error és pensar que la beneficència surt més barata que l’educació”

3. Pekka Tukonen: “A Finlàndia no tenim inspectors educatius, confiem en els mestres”

4. Eva Chacón: “Els valors en què creiem no són sempre els que imperen en la societat”

Maria Teresa Codina. (foto: Sandra Lázar)

Maria Teresa Codina. (foto: Sandra Lázar)

5. Maria Acaso: “Relegar l’educació artística té un objectiu polític”

6. Pepe Menéndez: “La jerarquia no dóna l’autoritat moral al professor”

7. Pilar Benejam: “El mestre més dolent ha de ser força bo”

8. Joan Maria Girona: “Els deures són una font de desigualtats”

9. David Caño: “La poesia ens pot ensenyar a viure”

10. Mercè Traveset: “La interioritat s’ha exclòs de l’escola”

11. Jordi Cots: “Som més exigents amb els infants que amb els adults”