200 estudiants boicotegen les proves de competències bàsiques

Alumnes de 4t d'ESO d'instituts de Molins de Rei i El Prat de Llobregat decideixen no participar en les proves d'avaluació de la Generalitat en protesta contra les retallades en educació.

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

Estudiants de 4t d’ESO d’instituts de Molins de Rei i El Prat de Llobregat van boicotejar ahir les proves de competències bàsiques en el seu primer dia en protesta contra les retallades del Govern en educació. Han estat prop de 200 estudiants -dels 64.000 que hi participaven a tot Catalunya- que han deixat l’examen en blanc o hi han escrit consignes contra les retallades i en defensa de l’educació pública.

En la convocatòria, els membres del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) de l’institut Lluís de Requesens de Molins, exposaven motius pedagògics i de crítica al Depertament d’Ensenyament, al que retreuen “la massificació de les aules, l’empitjorament de les condicions d’estudi, i les retallades a l’educació pública”.

Des del punt de vista pedagògic, asseguren que les proves tenen “un interès partidista” i que “volen argumentar que les retallades no afecten la qualitat de l’educació pública”. Consideren que mètodes com aquest “volen que l’educació pública només serveixi per acomplir els resultats previstos de les proves”.

A El Prat de Llobregat, els docents vinculats a l’Assemblea Groga van mostrar el seu suport a la iniciativa dels estudiants amb un comunicat, en el que diuen que les proves de competències “suposen una inversió econòmica innecessària perquè des dels centres ja es duu a terme una avaluació continuada de l’alumnat, posen en dubte els criteris d’avaluació dels docents i afecten a l’alumnat que pateix l’absència del professorat que s’ha de desplaçar a un altre institut”.

El professors remarquen, a més, que “les proves de competències s’estan utilitzant per classificar tant a l’alumnat com als centres educatius entre bons i dolents”, perquè “la LEC estableix que certes dotacions econòmiques estiguin supeditades al bon resultat de certes proves en lloc de dotar de més recursos els centres amb més necessitats”.

‘La plaça del Diamant’, càlcul i geometria

Un fragment adaptat de ‘La plaça del Diamant’, de Mercè Rodoreda, ha estat un dels protagonistes de les proves d’avaluació que es van començar a fer aquest dimecres. Els alumnes han hagut de respondre tretze preguntes sobre aquest text durant la prova de llengua catalana, que també ha inclòs un article publicat al diari ‘Ara’. Aquest dimecres també s’ha fet la prova de matemàtiques, que ha inclòs diversos exercicis sobre càlcul o geometria.

Un total de 64.271 alumnes de 1.030 centres catalans han pres part d’aquestes proves, i seguiran dijous amb els exàmens de castellà i llengua estrangera.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*