Bargalló: “Cal que les colònies escolars arribin a més alumnes”

El conseller Bargalló va participar ahir en l'acte de lliurament del II Premi Interuniversitari Colònies i Educació, convocat pel sector de les colònies escolars, i, segons els organitzadors, va assumir el compromís de crear una taula tècnica per integrar les colònies al sistema educatiu amb major intensitat.

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

El conseller, l’estudiant premiada i els representants de les tres entitats | Foto: Colònies i educació

L’Associació Catalana d’Empreses del Lleure (Acellec), l’Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC) i la Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya (La Confederació) han premiat el treball “Viure la diferència, colònies inclusives” de Roser Palomar, estudiant d’educació social a la Facultat d’Educació, Treball Social i Psicologia de la Universitat de Lleida. Palomar ha presentat un projecte de colònies inclusives per a joves amb diversitat funcional en un alberg del Priorat.

En el marc de l’entrega d’aquest premi, el conseller Josep Bargalló es va comprometre a crear “la taula tècnica amb el sector de les colònies escolars per integrar-les al sistema educatiu amb major intensitat”, segons informen els organitzadors en un comunicat. Bargalló va apuntar que l’educació en el lleure que es du a terme en les diferents cases de colònies del país i a altres equipaments “és fonamental per completar els processos d’aprenentatge i cal que arribi a més alumnes”.

Per la seva banda, Edgar Iglesias, professor del departament de Pedagogia Aplicada de la UAB i membre del jurat, va destacar que les colònies “fomenten l’aprenentatge i les ganes d’aprendre i també s’aprèn a treballar en equip, no només entre els alumnes sinó també entre l’equip docent”. Maite Roca, directora de l’Escola Tàber, va afegir que les colònies ajuden a cohesionar els centres, ja que mestres i alumnes fan pinya en unes convivències intenses i que valen mot la pena. I Cristina Domínguez, directora de La Granja, va explicar que “les colònies són una acceleradora de competències. Els nens i nenes aprenen a tenir autoestima, empatia i autonomia”.

Les tres entitats (AcellecACCAC i La Confederació) impulsen el guardó Colònies i Educació, amb la finalitat de potenciar la recerca i el coneixement dels valors pedagògics de les colònies escolars. Les tres organitzacions representen la pràctica totalitat dels propietaris i gestors de les cases de colònies de Catalunya. En l’actualitat, està obert el termini de presentació de candidatures de la tercera edició del premi, que compta amb el suport de totes les facultats d’educació de les universitats catalanes i de la Direcció General de Joventut.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*