La valentia de dialogar

22 de desembre de 2016 - Ignacia Cabrera Reveco

“Què volen dir amb drets? A què anomenem participació?”. Volia aportar el que com a pedagogs hem de promoure: més i millors instàncies d’aprenentatge per als nostres estudiants

Comuns: una evolució típica

13 de desembre de 2016 - Salvador Carrasco

El nou ordre ciutadà s’estructurava al voltant dels oficis, el comerç i les noves institucions. Les ments feudals, com Guibert, no entengueren la nova realitat i s’oposaren a aquell “desordre”.

L’eix moral de l’aprenentatge servei

17 de novembre de 2016 - Josep Maria Puig

L’aprenentatge servei adquirirà un sentit personal i social complet quan la indignació, el compromís i la presa de consciència cívica tinguin un espai propi en el desenvolupament d’aquestes activitats.

Dels valors a les estratègies

9 de novembre de 2016 - Salvador Carrasco

Les organitzacions socials necessiten estimular la capacitat de resposta als nous reptes socials que se’ls presenten, per tal de fer aquella anticipació, realista i possible, que els permeti reaccionar amb calma i comoditat davant les turbulències del medi

Defensar idees és servir la comunitat

30 de setembre de 2016 - Josep Maria Puig

La defensa d’idees o causes com a forma d’influir en la societat, el que en anglès s’anomena advocacy, ens sembla un bon exemple d’aprenentatge servei. Es tracta d’una activitat que realitza un grup classe per formar-se un punt de vista ben fonamentat sobre un tema de relleu

1 2 3 4