L’alfabetització digital per a la veritat i la llibertat

15 de gener de 2018 - Marc Fuertes Alpiste

L’alfabetització digital no s’ha de centrar només en el domini instrumental de les tecnologies digitals, sinó en saber què fer amb elles de cara a participar plenament en la societat digital. Davant la gran quantitat d’informació falsa que circula per canals informatius, tradicionals i actuals, és molt important promoure la capacitat crítica com a forma d’alfabetització digital.

Mestres àvies contacontes

21 de novembre de 2017 - Josep Maria Puig

Les Mestres Àvies Recuperadores de Contes són un grup de mestres, jubilades però no retirades, que dos dies a la setmana es desplacen a l’escola que els ho demana per explicar contes. Estan convençudes de la força educativa de la narració oral i han convertit la difusió dels contes en un projecte de voluntariat i civisme, a més de ser una manera de no quedar-se quietes

Identitats i sentiments de pertinença

15 de novembre de 2017 - José Palos

El desenvolupament i enfortiment del sentiment de pertinença de les persones o els grups en un territori ajuda a construir consciència de vinculació, afavoreix les actituds participatives i de cooperació en el medi i en la comunitat, i facilita el procés d’inclusió i la cohesió social

Donar veu a la memòria

6 de novembre de 2017 - Elisenda Cartañà

Donar veu a la memòria és un projecte d’aprenentatge servei que recupera, a través del teatre, la memòria dels nens i nenes que visqueren en primera persona els grans conflictes del segle XX

Homenatge i inventari

4 de setembre de 2017 - Josep Maria Puig

Voldria recordar propostes d’educació en valors que ensenyen a viure en situacions d’alta diversitat, i a viure d’una manera lliure, democràtica, justa, convivencial i feliç.

1 2 3 4 5 13