Els pares poden implicar-se en la millora del sistema educatiu?

People for Education proposa crear un espai per a tots els pares i les mares, on la diversitat és benvinguda, on la seva veu és tinguda en compte on es poden sentir part integrant de la comunitat educativa d’origen i partícips del món polític.

Anna Ramis i Assens
 
 

Pares i mares poden implicar-se en la millora del sistema educatiu del seu país, regió o municipi? La resposta és sí. Vam comprovar-ho el novembre del 2013 quan en el marc d’un seminari Responsabilitat educativa, acció ciutadana: les xarxes familiars a l’escola vam tenir l’ocasió de compartir amb l’Annie Kidder les motivacions i estratègies que han permès a People for Education ser una organització de famílies d’alumnes, referent internacional.

Aquesta organització, que va néixer fa 17 anys en un context de crisis i que ara és una organització influent a la província d’Ontario (Canadà) parteix del reconeixement de la gran tasca que fan els pares  i les mares, la gran majoria dels quals volen la millor educació possible  per als seus fills. Els pares i mares són un col·lectiu humà disposat a implicar-se d’alguna manera en la millora del sistema educatiu del seu país, regió o municipi.  Tanmateix cal dir ben clar que no són un sistema, sinó que són enormement diversos i plurals tant en ideologia política, religiosa, com en expectatives educatives!

People for Education parteix d’aquest reconeixement per proposar un espai per a tots els pares i les mares on la diversitat és benvinguda i on poden sentir-se escoltats , on la seva veu és tinguda en compte, i on es poden sentir part  integrant de la comunitat educativa d’origen i partícips del món polític. Les famílies aporten , com a organització, no només la seva veu sinó també dades reals dels efectes que tenen les polítiques educatives a les escoles dels seus fills. Registrar qüestions tant concretes com si hi ha o no hi ha especialista de música, llibres de matemàtiques, biblioteca o espai d’educació física ben equipat, és una manera de fer palpables els efectes d’això aparentment tant abstracte que són les polítiques públiques.

Aquesta organització proposa una escola que sigui el centre de la comunitat, al servei de la infància i que integri les famílies amb tots els mitjans i xarxes virtuals que avui hi ha a l’abast. Entenen que la participació dels pares  mares a l’escola té sentit quan afavoreix el sentit de pertinença a aquesta comunitat, no tant per les coses que pares i mares fan com a voluntaris al centre.

L’èxit de People for Education es deu al fet que han sabut combinar la dedicació a l’estudi i recerca, a prestar serveis als pares, a una bona gestió de la comunicació i l’habilitat per incidir en la política educativa. I , sens dubte, en la persona d’Annie Kidder, una gran comunicadora, una mare molt realista, una ciutadana compromesa, una líder d’un moviment  de pares… Envejable!

Anna Ramis i Assens
About Anna Ramis i Assens

Mare, mestra i pedagoga. Relatora del Seminari “Responsabilitat educativa, acció ciutadana: les xarxes familiars a l’escola” Contact: Lloc web | Twitter | More Posts

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*