Fer lectors, una responsabilitat de tots (també dels ajuntaments)

20 d'abril de 2017 - Montserrat Ayats

Aprofitem la propera celebració de la diada de Sant Jordi per dedicar aquest espai al valor de la lectura i en concret, de la mà de la presidenta de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, de què podem fer i què estem fent des de diferents àmbits (editorials, mitjans de comunicació, escoles, famílies, governs…) per “fer lectors”. Destacant que les biblioteques municipals són elements centrals per fomentar l’hàbit de lectura entre la ciutadania.

Educació i proximitat. Què hi guanyem?

31 de març de 2017 - Joan Subirats

Entenent que l’educació és un bé comú essencial i que, com a tal,
està patint pressions que emfatitzen aspectes com la competitivitat o l’esforç individual, calen alternatives de defensa del que és públic. La perspectiva comunitària és una resposta, des de la proximitat, que dona valor a persones implicades i compromeses en la defensa de l’educació des de la igualtat i la justícia, amb la complicitat de les institucions com a garants de les dinàmiques de canvi.




L’hora del municipalisme

15 de febrer de 2017 - Jaume Carbonell

Apostar pel territori permet enfortir la democràcia local, cercar noves respostes davant la crisi de les institucions tradicionals i desenvolupar les potencialitats educatives a partir del compromís de tots els agents educatius i socials vers l’objectiu comú del dret a l’educació per a tothom.




Ciutat educadora i compromís municipal amb l’educació

30 de novembre de 2016 - Joan Manuel del Pozo

Els ajuntaments compromesos amb els principis de la Carta de Ciutats Educadores no exerceixen aquest lideratge en solitari: és el conjunt de la ciutat la que activa la seva capacitat educadora múltiple i heterogènia, des de la més formal fins a la més informal o allunyada de les pautes escolars establertes.




El propòsit i les pràctiques de l’educació local

19 d'octubre de 2016 - Jordi Plana

Situar la persona al centre de l’aprenentatge i reconèixer el seu caràcter social obre una nova perspectiva per a l’educació local. Els debats actuals sobre els temps educatius i les institucions posen de relleu la importància de l’entorn, un fet que ens convida a revisar el propòsit i les pràctiques dels ajuntaments del segle XXI.




1 2