I les famílies, com les acompanyem en la tasca d’educar?

18 de Desembre de 2018 - Sílvia Blanch

Un dels aspectes més rellevants en l’èxit escolar és la relació positiva entre les famílies i les escoles. En aquest sentit, acompanyar les famílies en la tasca educativa passa, en bona mesura, per conèixer els seus neguits i les pors, facilitar la coherència entre el relat que l’infant viu a l’escola i a casa i, en definitiva, canviar la mirada per entendre que tots sumem, fem equip.

Un any…

2 de Desembre de 2018 - Efrèn Carbonell

Amb motiu del del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, Efrèn Carbonell, director de la Fundació Aspasim, reflexiona sobre el moment en què es troba l’escola inclusiva quan es compleix un any de l’aprovació del Decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.

Ciutats educadores, posant les persones al centre

30 de Novembre de 2018 - Redacció - Blog de l'educació local

Avui se celebra el Dia Mundial de la Ciutat Educadora, una iniciativa de diverses urbs per a fer de l’educació un compromís de municipi. Sant Boi n’és una i enguany vol posar al centre a les entitats educatives que no formen part del circuit formal però la tasca de les quals és indispensable per a una formació equitativa, justa i de qualitat

Abraçar les relacions

21 de Novembre de 2018 - Miquel Àngel Alabart

Tenir cura de les famílies, vetllar per la qualitat de les relacions i el benestar emocional de totes les persones, és també tenir cura dels infants i tindrà un efecte positiu sobre el seu benestar i la seva educació. Per tant, cal tenir una visió global que posi èmfasi en les relacions entre les famílies, dins les famílies i amb altres microsistemes per tal d’acompanyar, prevenir i fer participar activament les famílies en el procés de cerca de solucions i de canvi.

1 2 3 13