“Avui en dia s’aprèn a tot arreu, però el què s’aprèn fora de l’aula està desconnectat del sistema reglat”

13 de febrer de 2018 - Redacció - Blog de l'educació local

César Coll, catedràtic de psicologia de la UB, parla de la personalització de l’aprenentatge com una característica de l’evolució educativa que “irremeiablement” s’ha de donar. Els infants aprenen en diversitat de temps, però el sistema educatiu no contempla aquesta varietat i continua “estancat” en un model que no té en compte els interessos dels alumnes

“La batalla per la igualtat educativa es lliurarà fora de l’aula, per això treballem per igualar l’accés a les extraescolars”

31 de gener de 2018 - Redacció - Blog de l'educació local

Carles Barba és el director de l’acabada de néixer Educació360. Es tracta d’una aliança que busca enxarxar tots els recursos educatius: els que es donen dins i fora de l’escola, durant els temps lectius i els d’oci. Així, pretenen engrandir la mirada sobre l’educació posant de relleu que s’aprèn a tot arreu i tothora i que no només el que passa dins l’aula és important

Ciutats educadores, ciutats transformadores

25 de gener de 2018 - Quim Brugué

Davant d’una visió instrumental i individualista de l’educació (que ens situa com a simples gestors d’un món donat), les ciutats educadores propicien una doble dimensió transformadora i col·lectiva. Reflexionar sobre possibles alternatives de millora esdevé, doncs, un inmillorable motor d’aprenentatge per transformar la comunitat.

Edcamps Adults i la construcció d’un nou punt de trobada

5 de desembre de 2017 - Josep Miquel Arroyo

L’Edcamp Adults ha sigut la culminació d’un esdeveniment que va néixer a principis d’any a través de Twitter, que va fer-se cada vegada més gran i va acabar amb una trobada que va superar les expectatives. En reflexionem de la mà del seu impulsor per conèixer què va aportar als assistents i què pot oferir en el futur

Educació al carrer, a les places, a les entitats esportives: l’educació poble a poble.

30 de novembre de 2017 - Rafael Homet

Avui, dia de les Ciutats Educadores, reivindiquem que el consens i el pacte han de servir per estructurar l’educació a Catalunya a partir de tres eixos: un projecte de país, els projectes de centre i els projectes de ciutat. Només a partir de la coresponsabilitat i el compromís de tothom per construir-los podrem oferir més i millors oportunitats educatives a tothom.

1 2 3 4 5