Diàlegs entre educació i patrimoni

23 de novembre de 2016 - Eduard Moreno Catalán

El passat dissabte 5 de novembre a Tortosa, i el 12 a Tarragona, es van celebrar les Jornades apropPA’T – Diàlegs d’educació i patrimoni. Durant dos matins, professionals del patrimoni, docents i agents culturals van explorar i compartir idees i reptes sobre el patrimoni com a recurs educatiu.

Patrimoni i escola, teixint complicitats

5 d'octubre de 2016 - Montse Boher

Creix l’aliança entre polítiques culturals i educatives. La 2a Jornada Patrimoni i Escola inaugura una tardor plena d’esdeveniments que cerquen enfortir el lligam entre centres educatius i equipaments patrimonials, amb l’objectiu d’impulsar plegats experiències d’innovació pedagògica.

Museus i educació: així serà el futur?

17 de maig de 2016 - Estela González

Els museus són uns dels agents educatius més potents que existeixen i, paradoxalment, també un dels més oblidats. Sovint, el vincle entre museus i escoles o entre museus i famílies només es concreta en una visita ocasional, en una trobada amena, però efímera. Tanmateix, escoles, museus, famílies i altres agents educatius es podrien enriquir mútuament si els seus vincles s’enfortissin.

Museus vius: educar amb fil d’or

31 de març de 2016 - Montse Boher

El paper dels museus i de la cultura ha de ser refer el teixit social que tenim tant malmès, potenciar que ens apropiem col·lectivament del patrimoni i de les tradicions, per explorar-los amb creativitat i obrir-hi nous significats.

Jugar ens fa lliures: idees de joguines no sexistes

18 de desembre de 2015 - Anna Llucià Serra

Ara que estem a les portes de nadal, les famílies tenim una responsabilitat afegida a l’hora d’educar els nostres fills i filles en el consum responsable, en el respecte cap als altres i en la no discriminació de cap tipus. I sobretot tenim la responsabilitat de donar-los l’oportunitat de jugar lliurament i no encasellar-los en uns rols determinats a través de les joguines que els regalem.

Educar per la pau: experiències i recursos de memòria històrica

17 de novembre de 2015 - Eduard Moreno Catalán

Incentivar l’educació en la memòria democràtica als centre escolars és una acte de justícia i agraïment als homes i dones que van combatre el feixisme i el nazisme a Espanya i Europa, i un homenatge a les víctimes d’aquests règims autoritaris. Però, sobretot, és un element imprescindible per fomentar la sensibilització i la reflexió de l’alumnat envers els conflictes bèl·lics, els genocidis, els desplaçaments de refugiats i altres formes extremes de violència molt presents en l’actualitat.

STEAM: l’art d’aprendre ciència

15 de setembre de 2015 - Àngela Garcia Lladó

La incorporació de l’art a les quatre disciplines STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) respon a la creixent importància que es dóna al desenvolupament del pensament creatiu, i això ha donat lloc a l’STEAM.

Crear xarxa per educar en comú

22 de maig de 2015 - Montse Boher

Un petit grup de persones procedents de la didàctica, la comunicació i l’edició vam iniciar el camí que ens va dur a la construcció de la Cooperativa Eduxarxa. Un projecte educatiu i professional que vam fonamentar sobre diverses conviccions.