Via judicial davant la mala planificació escolar

23 de novembre de 2016 - Marco Béjar

Les famílies de l’Escola Mar Nova han obert un nou camí, el de la justícia, per lluitar contra la mala planificació escolar i evitar el tancament de l’escola. És un pas endavant que ens omple d’ilusió i energia per frenar aquesta mercantilització de l’educació a la qual estem assistint i començar a millorar la qualitat educativa que tots volem. 

Què seran de grans els nostres fills?

8 de novembre de 2016 - Àlex Castillo

El futur de les noves generacions dependrà de com es treballi a l’escola i de quins canvis socials som capaços de provocar. Noves metodologies pedagògiques o una societat més justa? Sembla que té més a dir la societat que l’escola, i són els canvis socials la clau de volta d’un futur positiu per als nostres fills.

Un nou curs per demanar responsabilitats

29 de setembre de 2016 - Montse Conejo

Durant aquest curs les famílies continuarem fent pressió allà on l’administració no funciona i no fa el seu paper, allà on no actua, tot i que és la seva obligació. Tenim molt feina, però també la decisió que els manca als nostres responsables polítics. Continuarem reivindicant el nostre paper decisiu per a la bona marxa de l’educació.

Final de curs, un bon moment per fer balanç

30 de juny de 2016 - Montse Conejo

Molts centres hem acomiadat el curs vestint de groc, un color que representa la nostra lluita per l’educació pública de qualitat. Han estat mesos difícils, però les famílies i les AMPA hem continuat jugant un paper molt important perquè hem fet visibles els buits que ha deixat l’administració, la seva inoperància i la seva estratègia.

Una preinscripció escolar mal planificada i improvisada

15 de juny de 2016 - Marco Béjar

La falta de previsió i planificació, la manca de mesures educatives, econòmiques i de recursos humans, la claríssima deixadesa en els cicles no obligatoris i el càstig a l’escola pública, tal com mostra el desenvolupament de la preinscripció per al curs 2016-2017, evidencia que el nou govern de la Generalitat no té com a prioritat l’educació per a la nostra societat.

Premis FaPaC: reconeixement merescut al treball de les AMPA

8 de juny de 2016 - Montse Conejo

Aquest curs celebrem novament els Premis FaPaC per continuar reivindicant allò que som i allò que fem. Ja fa quatre anys que vam començar aquest repte convençuts de què era del tot necessari per aconseguir fer visible el valuós treball que fan les AMPA arreu del país. Era de rebut que ho féssim, com a federació majoritària a les escoles i instituts públics catalans.

6 arguments per rebutjar les proves de la LOMCE

7 d'abril de 2016 - Xarxa d'Escoles Insubmises

Del 18 al 29 d’abril i els dies 4 i 5 de maig els nostres alumnes de tercer i de sisè de primària de les escoles catalanes s’enfrontaran a les proves d’avaluació diagnòstica. Contràriament a allò que defensa el Departament d’Ensenyament, no són les proves de sempre, són les proves de la LOMCE, una llei retrògada i sense consens que cal tombar de forma urgent. Els ciutadans i ciutadanes tenim el deure d’exercir l’objecció de consciència.

Sempre amb la lluita

23 de març de 2016 - Montse Conejo

En el moment actual les famílies hem de sumar forces i caminar plegades per canviar les polítiques educatives per aconseguir millores en l’educació dels nostres fills i filles. Des de la meva nova posició vull treballar per fer un pas endavant, perquè la nostra veu, la de les famílies d’arreu, sigui una i el màxim de representativa.

Motius per estar en contra de l’Acord Marc de serveis de menjador

11 de febrer de 2016 - Carme Roca

L’Acord marc del servei de menjador no respecta el dret a decidir sobre la gestió que sempre hem tingut les famílies i la direcció del centre i el consell escolar. No podem acceptar que un servei que hem anat construint entre tots per adaptar-lo a les necessitats de cada centre acabi determinat per unes normes generals dictades arbitràriament pel Departament d’Ensenyament i que disten molt de la realitat de cadascun d’ells.

Escola inclusiva, realitat o ficció?

13 de gener de 2016 - Albert Riera

Les escoles concertades de la ciutat de Barcelona només concentren el 20% dels alumnes amb Necessitats Educatives Especials, malgrat que aquests centres ocupen el 60% de l’oferta finançada amb fons públic. Cal analitzar què hi ha al darrera d’aquesta elecció per part de les famílies.

1 2