Manifest “Matricula a la Pública”

27 de març de 2018 - Belén Tascón

En el marc de la presentació a la nostra campanya “Matricula a la Pública”, en un acte públic celebrat, dimarts 20 de març, a la Plaça Sant Jaume de Barcelona, hem llegit un manifest per promoure els valors de les escoles públiques, alertar de la manca de voluntat de l’administració per impulsar iniciatives com aquesta, i fer un repàs de les darreres lluites per l’educació.

Presentem la campanya “Matricula a la pública”

22 de març de 2018 - Belén Tascón

La FaPaC presentem la campanya “MATRICULA A LA PÚBLICA” amb la qual volem animar les famílies de Catalunya a matricular els fills i filles a les escoles públiques com a millor opció coincidint amb el període de preinscripcions escolars del 13 al 24 d’abril. Volem fer una crida a posar de relleu els valors de les escoles públiques com la proximitat, la diversitat i inclusió, la democràcia i participació, la convivència i la comunitat.

Les direccions i la seva responsabilitat en la matriculació

2 de març de 2018 - fapac

Ningú posa en dubte la importància i la necessitat de les direccions en el disseny i la planificació escolar, així com la seva funció de referents per a les famílies i ajuntaments. El seu paper és clau i s’ha de mirar amb atenció.

Taules mixtes de planificació escolar. On som les famílies?

1 de febrer de 2018 - Marco Béjar

Les taules mixes són unes reunions entre ajuntaments i serveis territorials del Departament d’Ensenyament en les quals es defineix i programa l’oferta escolar amb la qual es realitzarà el procés de matrícula. On som les famílies en aquest debat i planificació? En una societat democràtica com és possible que les associacions d’AMPA o les federacions no hi estiguem representades?

Revertim les polítiques educatives

17 de gener de 2018 - Belén Tascón

Aquest inici d’any és un bon moment per fer-nos propòsits i marcar-nos reptes. Els nostres apunten en una direcció clara: aconseguir revertir les polítiques educatives actuals per assolir una educació pública i gratuïta de veritat que sigui capaç de garantir una igualtat d’oportunitats a tot l’alumnat. Hem de superar polèmiques orquestrades i debats intencionats i fer que l’educació sigui una prioritat en l’agenda política.

1 2 3 6