Innovació: Tòtem i tabú

16 de febrer de 2017 - Àlex Castillo

El projecte Escola Nova 21 ha despertat un sector important de l’opinió pedagògica catalana totalment alarmat per la presència del sector privat dins de l’escola pública. Això ja fa molt de temps que dura a l’escola pública catalana. Podem estar a favor o en contra de la innovació, però cal una escola millor. Allò que la societat exigeix a l’escola és que sigui capaç d’oferir un futur que no reprodueixi fil per randa les actuals injustícies socials.

Com s’oculta la problemàtica de les ràtios a les escoles?

8 de febrer de 2017 - Marco Béjar

Després d’una setmana amb la campanya activa “Abaixem les ràtios” per demanar abaixar la ràtio a 20, el Departament d’Ensenyament només ha contestat que no hi ha massificació i ha recordat que la ràtio mitja per aquest curs és de 22,2 a Infantil i de 22,4 a Primària. La realitat és ben diferent. Un bon exemple, la situació que vivim al municipi de Ripollet.

Per una baixada de la ràtio

19 de gener de 2017 - Marco Béjar

Un altre any més tot apunta a què el Departament continuarà amb les seves polítiques de tancament de línies i manteniment de ràtios base, amb la qual cosa tornarem a perder l’oportunitat per millorar la qualitat del nostre sistema educatiu educatiu amb la baixada de ràtios. Tampoc millorarem el nostre nivell de desigualtat amb una millor distribució d’alumnes i una protecció de l’escola pública.

Via judicial davant la mala planificació escolar

23 de novembre de 2016 - Marco Béjar

Les famílies de l’Escola Mar Nova han obert un nou camí, el de la justícia, per lluitar contra la mala planificació escolar i evitar el tancament de l’escola. És un pas endavant que ens omple d’ilusió i energia per frenar aquesta mercantilització de l’educació a la qual estem assistint i començar a millorar la qualitat educativa que tots volem. 

Què seran de grans els nostres fills?

8 de novembre de 2016 - Àlex Castillo

El futur de les noves generacions dependrà de com es treballi a l’escola i de quins canvis socials som capaços de provocar. Noves metodologies pedagògiques o una societat més justa? Sembla que té més a dir la societat que l’escola, i són els canvis socials la clau de volta d’un futur positiu per als nostres fills.

Un nou curs per demanar responsabilitats

29 de setembre de 2016 - Montse Conejo

Durant aquest curs les famílies continuarem fent pressió allà on l’administració no funciona i no fa el seu paper, allà on no actua, tot i que és la seva obligació. Tenim molt feina, però també la decisió que els manca als nostres responsables polítics. Continuarem reivindicant el nostre paper decisiu per a la bona marxa de l’educació.

Final de curs, un bon moment per fer balanç

30 de juny de 2016 - Montse Conejo

Molts centres hem acomiadat el curs vestint de groc, un color que representa la nostra lluita per l’educació pública de qualitat. Han estat mesos difícils, però les famílies i les AMPA hem continuat jugant un paper molt important perquè hem fet visibles els buits que ha deixat l’administració, la seva inoperància i la seva estratègia.

Una preinscripció escolar mal planificada i improvisada

15 de juny de 2016 - Marco Béjar

La falta de previsió i planificació, la manca de mesures educatives, econòmiques i de recursos humans, la claríssima deixadesa en els cicles no obligatoris i el càstig a l’escola pública, tal com mostra el desenvolupament de la preinscripció per al curs 2016-2017, evidencia que el nou govern de la Generalitat no té com a prioritat l’educació per a la nostra societat.

Premis FaPaC: reconeixement merescut al treball de les AMPA

8 de juny de 2016 - Montse Conejo

Aquest curs celebrem novament els Premis FaPaC per continuar reivindicant allò que som i allò que fem. Ja fa quatre anys que vam començar aquest repte convençuts de què era del tot necessari per aconseguir fer visible el valuós treball que fan les AMPA arreu del país. Era de rebut que ho féssim, com a federació majoritària a les escoles i instituts públics catalans.

6 arguments per rebutjar les proves de la LOMCE

7 d'abril de 2016 - Xarxa d'Escoles Insubmises

Del 18 al 29 d’abril i els dies 4 i 5 de maig els nostres alumnes de tercer i de sisè de primària de les escoles catalanes s’enfrontaran a les proves d’avaluació diagnòstica. Contràriament a allò que defensa el Departament d’Ensenyament, no són les proves de sempre, són les proves de la LOMCE, una llei retrògada i sense consens que cal tombar de forma urgent. Els ciutadans i ciutadanes tenim el deure d’exercir l’objecció de consciència.

1 2