Manifest “Matricula a la Pública”

27 de març de 2018 - Belén Tascón

En el marc de la presentació a la nostra campanya “Matricula a la Pública”, en un acte públic celebrat, dimarts 20 de març, a la Plaça Sant Jaume de Barcelona, hem llegit un manifest per promoure els valors de les escoles públiques, alertar de la manca de voluntat de l’administració per impulsar iniciatives com aquesta, i fer un repàs de les darreres lluites per l’educació.

Presentem la campanya “Matricula a la pública”

22 de març de 2018 - Belén Tascón

La FaPaC presentem la campanya “MATRICULA A LA PÚBLICA” amb la qual volem animar les famílies de Catalunya a matricular els fills i filles a les escoles públiques com a millor opció coincidint amb el període de preinscripcions escolars del 13 al 24 d’abril. Volem fer una crida a posar de relleu els valors de les escoles públiques com la proximitat, la diversitat i inclusió, la democràcia i participació, la convivència i la comunitat.

Les direccions i la seva responsabilitat en la matriculació

2 de març de 2018 - fapac

Ningú posa en dubte la importància i la necessitat de les direccions en el disseny i la planificació escolar, així com la seva funció de referents per a les famílies i ajuntaments. El seu paper és clau i s’ha de mirar amb atenció.

Taules mixtes de planificació escolar. On som les famílies?

1 de febrer de 2018 - Marco Béjar

Les taules mixes són unes reunions entre ajuntaments i serveis territorials del Departament d’Ensenyament en les quals es defineix i programa l’oferta escolar amb la qual es realitzarà el procés de matrícula. On som les famílies en aquest debat i planificació? En una societat democràtica com és possible que les associacions d’AMPA o les federacions no hi estiguem representades?

Revertim les polítiques educatives

17 de gener de 2018 - Belén Tascón

Aquest inici d’any és un bon moment per fer-nos propòsits i marcar-nos reptes. Els nostres apunten en una direcció clara: aconseguir revertir les polítiques educatives actuals per assolir una educació pública i gratuïta de veritat que sigui capaç de garantir una igualtat d’oportunitats a tot l’alumnat. Hem de superar polèmiques orquestrades i debats intencionats i fer que l’educació sigui una prioritat en l’agenda política.

Barreres en l’accés a l’alimentació escolar. Com millorar el sistema?

22 de juny de 2017 - Miquel Gené

L’accés a l’alimentació escolar ha estat una de les línies de treball de la FaPaC durant el curs i un tema prioritari perquè els nostres alumnes difícilment aconseguiran l’èxit educatiu que volem sense un plat a taula. L’accés al servei de menjador ha de ser universal i gratuït perquè es faci efectiu a tot l’alumnat el dret a l’exercici del dret a l’Educació.

Escola nostra, escola vostra. Volem acollir?

11 de maig de 2017 - María José Morillas

L’acollida dels immigrants a la nostra societat i al nostre sistema educatiu cal una reflexió. L’escola pública acull el 82% dels alumnes d’origen estranger; la privada-concertada només el 18,2%. Volem acollir, però no barrejar? Calen polítiques per mitigar les desigualtats socials i un increment en la inversió en educació pública. Les dades continuen sent especialment preocupants.

Reunions d’inici de curs: empatia, confiança, participació

27 d'abril de 2017 - Susana Canet

Les reunions d’inici de curs són un punt de trobada molt important per a famílies i docents. Han de servir com a punt d’inici de la relació entre la família i l’escola, un element clau que ens ajudarà a assolir l’èxit educatiu que volem per a les nostres filles i fills.

La llei de l’oferta i la demanda. L’eix de la planificació educativa.

20 d'abril de 2017 - Marco Béjar

El Departament d’Ensenyament continua amb la seva política de ràtios altes i aplicarà, abans o després del repartiment de places escolars, la seva “llei de l’oferta-demanda”. Això vol dir que eliminarà grups amb poca demanda. en comptes d’aplicar mesures simples i efectives per millorar la qualitat educativa i la distribució de l’alumnat.

Confiem en l’escola pública, la de totes i tots

6 d'abril de 2017 - Montse Conejo

Decidir a quina escola volem que els nostres fills i filles estudiïn no és una elecció qualsevol. És un moment clau i és necessari reflexionar, i molt, sobre allò que relament valorem quan parlem d’educació. Siguin quins siguin els factors que influeixen en la nostra decisió, durant aquests dies de preinscripció escolar hem de defensar encara més l’escola pública.

1 2 3