De les preguntes

20 de març de 2017 - Grup IREF

A l’aula de filosofia, després d’haver llegit unes tres pàgines de text, la mestra demana a l’alumnat que plantegi qüestions sobre la lectura realitzada (…)

Inclusió en ‘prime time’

15 de març de 2017 - Josep Maria Mora

A ningú se li escapa que l’escola ha de ser inclusiva, la societat així ho exigeix i el Departament d’Ensenyament, en el nostre cas, ho articula. Però, a l’hora de la veritat, fora de l’aula, la societat és inclusiva?

Com fer un préssec amb fang

20 de gener de 2017 - Grup IREF

De la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), presentem retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se

Pacte Educatiu

13 de gener de 2017 - Redacció - Editorial Graó

Cal repensar el sistema educatiu des de la perspectiva orgànica, viva, real, posant-hi al centre la persona, tot incidint en aquesta nova ecologia de l’aprenentatge.

Filosofem: “El conec pel seu riure”

17 de novembre de 2016 - Grup IREF

Que bé que es pugui identificar algú pel seu riure! El so d’una veu o la peculiaritat d’una rialla és una forma de conèixer els altres, d’acostar-s’hi, més enllà de la vista.

Ser pares i fills en un període difícil

11 de novembre de 2016 - FRATO (Francesco Tonucci)

Neixen pocs nens i ho fan quan els pares ja són grans. Hem d’interpretar aquest fenomen com una denúncia d’una societat insensible a les necessitats dels infants i els adults. Esdevé necessari replantejar les relacions socials i les característiques de les nostres ciutats, perquè tornin a viure-hi les seves imprescindibles experiències d’autonomia.

1 2 3 14