Ensinistrar o educar? Premis i càstigs

9 de juny de 2014 - Carme Thió

Imposar un càstig fa sorgir en la persona adulta emocions i sentiments més o menys intensos, però, en tot cas, gens agradables i que solen comportar males conseqüències per a la criatura i les relacions que estableix amb el pare i la mare.

“Pàgina 10. Exercici 3: Analitza sintàcticament i morfològicament” Fins quan?

29 de maig de 2014 - Pilar Pérez

Pilar Pérez afirma que «una anàlisi sintàctica és un producte delimitat, controlable i, sobretot, mesurable. Tanmateix, la nostra tasca com a professors és precisament ensenyar els estudiants a utilitzar adequadament el llenguatge en els diferents àmbits de l’activitat social, perquè això és el que necessitaran en la seva vida diària, i saber-ho fer o no condicionarà el seu futur potser més que qualsevol altre aprenentatge.

Llibre ‘Amb ulls de nena’

21 de maig de 2014 - FRATO/Tonnuci, Amparo Tomé

El 1983 es va publicar a Espanya Con ojos de niño. Es tractava d’un llibre de vinyetes de Frato/Tonucci, amb títol en masculí però que parlava indistintament de nens i nenes, donant-los la paraula davant del món dels adults. Trenta anys després, “Amb ulls de nena” parla, en canvi, de nenes, de les seves dificultats, dels seus somnis, dels seus privilegis…

Hola, món!

23 d'abril de 2014 - Redacció - Editorial Graó

Benvolgudes lectores i benvolguts lectors. Des de Graó obrim aquesta finestra per donar a conèixer les mirades, sensacions, percepcions i reflexions que rebem, construïm i [...]
1 12 13 14