Ser pares i fills en un període difícil

11 de novembre de 2016 - FRATO (Francesco Tonucci)

Neixen pocs nens i ho fan quan els pares ja són grans. Hem d’interpretar aquest fenomen com una denúncia d’una societat insensible a les necessitats dels infants i els adults. Esdevé necessari replantejar les relacions socials i les característiques de les nostres ciutats, perquè tornin a viure-hi les seves imprescindibles experiències d’autonomia.

Centres Innovadors

4 de novembre de 2016 - Coral Regí

Fa vint-i-cinc anys, molts centres escolars només comptaven amb un aparell de fax. Avui, gairebé tothom té ordinadors a les aules, pissarres digitals i projectors, a més de telèfons mòbils sofisticats a les butxaques del professorat i a les motxilles de l’alumnat de secundària

De desitjar

14 d'octubre de 2016 - Grup IREF

Perquè, els humans actuem només guiant-nos pel plaer i pel desig?

Paraula

20 de setembre de 2016 - Jordi Canelles

Naixem en un món de significats i de símbols. Naixem en una llengua materna que ens acull, que ens bressola i que ens permet sobreviure en el que seria una terra inhòspita.

La pobresa amb relats quotidians

6 de setembre de 2016 - Redacció - Editorial Graó

En el relat diari de moltes «escoletes» i «escolotes», la pobresa ja no és solament un tema de claustres ni de coordinacions. El relat diari també comprèn escenes de pati, de converses amb les famílies i amb l’equip, de lluita per la supervivència i la inclusió.

Filosofem: Vida de Gos

28 de juny de 2016 - Grup IREF

En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula -aparentment simples i, en tot cas, espontanis i reals- que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes, si els brindem l’oportunitat d’expressar-se.

1 2 3 4 14