La utilitat de l’inútil

18 d'abril de 2014 - Racons de pensar

La lectura d’aquestes pàgines ens aporta nombroses idees i reflexions sobre la curiositat com a motor del coneixement, el per què alguns sabers es consideren útils i per què els inútils són necessaris i ens fan humans

Pere Casaldàliga: educació per transformar-se i transformar

26 de març de 2014 - Racons de pensar

Més enllà de la figura individual, la trajectòria de Casaldàliga, com la d’altres persones, ens podria ajudar per tal d’aproximar-nos a una època on diferents sectors de l’església catòlica es van decidir a fer possible una acció atenta i decidida en favor de les persones menys afavorides, empobrides, excloses.

Educar per generar pobresa o per combatre-la?

21 de març de 2014 - Racons de pensar

Podem saber a què donem importància atenent a allò que fem. Què estem fent contra la pobresa? Estem fent prou? Tenim dades per conèixer amb prou precisió les realitats existents. Què fa falta més? Serà una qüestió de prioritats? Si és així, millor parlar-ho clar i debatre honestament.

Cinc anys aprenent gràcies a la PAH

21 de febrer de 2014 - Racons de pensar

Si no som conscients de la necessitat que tenim d’aprendre i de com ho fem tenim un problema. Un dia podem descobrir-nos aterrits repetint allò escoltat sense major criteri i adonar-nos que hem dipositat una cosa tan fonamental com la nostra educació en qui no ho mereix.

1 2 3 4