‘El dret a una escola per a tothom’, la revista anual d’El Diari de l’Educació

Amb el títol 'El dret a una escola per a tothom' presentem el segon número de 'Ed - La Revista d'El Diari de l'Educació', una publicació de periodicitat anual amb la qual aprofundim sobre aspectes de rellevància per a l'actualitat educativa.

Redacció - El Diari de l'Educació
 

La portada del segon número de ‘Ed – La revista d’El Diari de l’Educació

¿Com pot ser que en ple segle XXI ens seguim preguntant com fer de l’educació una eina d’inclusió i no de segregació? Fa més de 20 anys la UNESCO proclamava que els infants amb necessitats educatives especials han de tenir accés a escoles ordinàries, un esperit que quedava recollit en la Llei d’Educació de Catalunya. Però el marc jurídic no es correspon amb un sistema educatiu que encara separa un alt percentatge dels alumnes amb més dificultats per aprendre.

Amb el títol ‘El dret a una escola per a tothom‘ presentem el segon número de ‘Ed – La Revista d’El Diari de l’Educació’, una publicació de periodicitat anual amb la qual aprofundim sobre aspectes de rellevància per a l’actualitat educativa. Si el curs passat el vam dedicar a la coeducació, enguany radiografiem l’estat de l’escola inclusiva.

La revista és un producte pensat sobretot per als nostres subscriptors. Els que ja en siguin, rebran en les properes setmanes la nova revista. I als que se’n facin a partir d’ara, els enviarem també la de l’any passat i un exemplar del llibre Educacions. El suport dels subscriptors és fonamental per seguir informant amb independència i rigor sobre educació. Per 5 euros al mes pots fer-te’n!

En el dossier sobre escola inclusiva de la revista repassem la història de la inclusió a les escoles, retratem la vida dels infants autistes més enllà dels estigmes, entrevistem Josep Maria Jarque i comptem amb articles d’opinió de Noemí Santiveri (professora de Pedagogia Aplicada a la UAB) o Rosa Cadenas (presidenta de Dincat), entre molts altres continguts relacionats

Més revista: Carles Capdevila, refugiats, abusos sexuals

Entrevista a Carles Capdevila.

A més del dossier sobre escola inclusiva, la revista conté molts altres reportatges, entrevistes i anàlisis. Entre ells destaca l’entrevista a Carles Capdevila sobre el paper de l’educació en els mitjans de comunicació i la projecció social dels docents, un reportatge sobre quin ha de ser el paper de les escoles en l’acollida de refugiats –a partir de casos recents–, un extens anàlisi de la mestra Anna Torralbo sobre els abusos sexuals a menors o opinions de firmes com Xavier Besalú, Montse Boher, Clara Darder o Francesc Imbernon.