27 de febrer a València: debat sobre polítiques educatives i presentació del diari

L'acte se celebrarà a les 19 h al Centre Cultural La Nau i consistirà en una taula rodona amb representants de l'administració i de la comunitat educativa.

Redacció - El Diari de l'Educació
 

Cartell de l’acte.

Des que el govern de la Generalitat valenciana va canviar de color fa dos anys, les seves polítiques educatives també han experimentat un viratge. Una major aposta per l’educació pública, pel valencià com a llengua vehicular preferent, la inclusió d’aules d’Infantil dins de les escoles … El conseller d’Educació, Vicent Marzà, ha suposat un revulsiu i, alhora, han aixecat crítiques. Cap a on va la política educativa valenciana?

Aquesta i altres preguntes tractarem de resoldre el proper 27 de febrer, a les 19 h al Centre Cultural La Nau (c / Universitat, 2, València). L’acte consistirà en una taula rodona amb representants de l’administració i de la comunitat educativa. Hi participaran Beatriu Cardona (professora de l’Escola Oficial d’Idiomes de València i membre del sindicat STEPV), Mar Estrela (mestra d’Educació Infantil i psicopedagoga), Beatriu Gascó (mare d’escola pública i enginyera tècnica agrícola), Anna Marí (subdirectora general d’Ordenació de la conselleria d’Educació), Clara Martínez (mestra de Primària i estudiant de doctorat). Moderarà Maria Lozano, professora d’Educació a la Universitat Jaume I.

Just abans del debat, presentarem davant la comunitat educativa valenciana nostre projecte, El Diario de la Educación, mitjà digital editat des de novembre per la Fundació Periodisme Plural i que s’inspira en El Diari de l’Educació. Pablo Gutiérrez del Álamo, coordinador del primer, i Pau Rodríguez, del segon, presentaran tots dos mitjans.

  • Eva C.

    A nosaltres, el Gabriel Castellà, també tenim un projecte semblant. Els nens i nenes de 3r a 6è fan violí i alguns violoncel. La resta de la ciutat viu d’esquenes a la escola i no la contemplen com un possible centre pels seus fills. Ara s’hi afegeix el projecte de l’escola del bosc. A veure a quanta gent li atrapa la idea. És difícil canviar el sentit d’una espiral de pensaments que no els interessa canviar.