Un curs més d’El Diari de l’Educació: ens retrobem al setembre!

Com sempre proclamem allà on anem: res de tot això hauria estat possible sense el suport dels subscriptors. És més, el periodisme independent, plural i compromès amb la comunitat educativa només pot estar garantit si bona part dels ingressos del diari provenen dels lectors

Redacció - El Diari de l'Educació
 

A la redacció d’El Diari de l’Educació no col·loquem les cadires sobre el pupitre, però sí que aturem l’activitat periodística durant l’estiu per poder fer balanç amb tranquil·litat, preparar projectes futurs i, evidentment, anar-nos-en de vacances. Estem molt satisfets d’haver completat el nostre tercer curs escolar sencer, uns mesos que creiem han servit per acabar de consolidar aquesta meravellosa aventura de periodisme independent que és El Diari de l’Educació.

Ha estat un curs de consolidació del diari, tan a nivell de lectors com a nivell de subscriptors, i a la vegada uns mesos de posar en marxa nous projectes apassionants, com El Diario de la Educación, el web educa.Barcelona, o la col·lecció de quatre llibres que editem amb Octaedro. Com sempre proclamem allà on anem: res de tot això hauria estat possible sense el suport dels subscriptors. És més, el periodisme independent, plural i compromès amb la comunitat educativa només pot estar garantit si bona part dels ingressos del diari provenen dels lectors.

Ara mateix, fer-se subscriptor surt molt a compte: a més de fer possible el projecte, per 5 euros al mes reps una revista en paper anual a casa i una col·lecció de quatre llibres anuals. Aquí pots llegir més sobre aquesta oferta.

Mentrestant, El Diari de l’Educació mantindrà la seva portada inactiva des d’aquest 19 de juliol fins el proper 3 de setembre. Si apareixen informacions sensibles per a l’educació durant aquestes setmanes, esperem aprofundir-hi a la tornada. També us animem a que ens escriviu a redaccio@diarieducacio.cat per traslladar-nos les vostres valoracions sobre el diari. Considereu que hi falten veus? ¿Té massa pes l’actualitat per sobre de la reflexió? ¿O és al revés? ¿Falta presència del territori? ¿Creieu que hi ha temes que han rebut massa atenció en detriment d’altres? Aquestes són preguntes que també nosaltres ens fem, i que no tenen una resposta fàcil.

Més comunitat

Seguim amb la nostra fixació per aconseguir que cada vegada més persones se senti seu aquest projecte. Pel que fa a les audiències, aquest any hem estabilitzat un volum de lectors que ja l’any passat teníem de forma més inestable, i que gira al voltant d’entre 45.000 i 50.000 usuaris únics al mes. Estem satisfets perquè el que ens preocupa més és consolidar un conjunt de lectors que vegin el diari com un espai de referència informativa i d’anàlisi, més enllà de publicar segons quins continguts encara que ens puguin proporcionar moltes més visites.

A les xarxes socials, un altres espai al qual donem molt valor, en aquest cas sí que hem celebrat un creixement molt pronunciat. A Facebook tenim més de 18.000 seguidors (+78% en un curs), i a Twitter, més de 17.000 (+38%). També en un curs ha crescut un 70% el nombre de persones (7.000) que reben el nostre butlletí amb les notícies més destacades. Si encara no el reps i vols fer-ho, aquí tens el formulari.

A més de les iniciatives que hem posat en marxa enguany, també ens fa molt contents seguir incorporant noves veus en l’apartat d’anàlisi del diari, així com nous blogs d’entitats i col·lectius que participen del debat educatiu a casa nostra. Una menció especial volem que se l’endugui el blog de la Revista Per Què, que coordinada per la periodista Carolina Clemente aborda setmanalment l’actualitat mundial amb un enfocament pensat perquè el llegeixin els nens i nenes.

El curs informatiu ha estat, com tots, molt intens. Entre els continguts més llegits hi comptem les entrevistes a Neus Sanmartí i Joan Domènech, dos mestres referents que han aportat claus per intrepretar el moment educatiu s’està vivint a casa nostra i els principals reptes a què s’enfronta la professió docent. En una línia semblant han despertat molt interès els reportatges sobre els redissenys d’espais, la participació de les famílies o els canvis en la formació del professorat.

També la política educativa ha estat protagonista amb la negociació per l’entrada de nous docents a la pública a partir del proper setembre. I tanquem el curs amb alguns interrogants que s’hauran de desvelar ja a partir de setembre: ¿Com serà el nou decret de menjadors escolars? ¿Quan es posarà en marxa definitivament el decret d’escola inclusiva? ¿I el de les ‘mares de dia’? ¿Què se’n farà les conclusions del debat Ara es demà que ha promogut el Consell Escolar? ¿I dels plantejaments promoguts pels moviments socials que se’n van quedar al marge? Estarem atents.

Per últim, no volem cloure aquest balanç sense fer una referència sentida a quatre referents del món de l’educació que ens han deixat aquest curs, i que d’una manera o altra han estat propers a El Diari de l’Educació i al seu equip de periodistes. Són en Carles Capdevila, en Xavier Melgarejo, la Núria Terés i en Josep Maria Jarque. D’ells n’hem après moltes coses i els durem sempre en la memòria.

Esperem que passeu un molt bon estiu.

Equip d’El Diari de l’Educació

  • Ferran Galimany

    Felicitats! Genereu debat i reflexió sobre educació i ho agraïm. Us segueixo i ho seguiré fent. Gràcies per la vostra feina. Una apreciació amb tot el respecte: jo hagués triat una altra foto de portada. Un model d’aula una mica antiquat, no creieu? 😉