Objectius educatius de les escoles del CEPEPC. Propostes [Segona part]

22 de maig de 2018 - Grup Educació Rella

El model educatiu que varen seguir les escoles del Col·lectiu d’Escoles per l’Escola Pública situava l’alumnat en el centre de l’aprenentatge i de la vida de l’escola, es potenciava la gestió social de l’aula, la iniciativa personal dels infants i l’experimentació i observació com a mètode d’aprenentatge mitjançant un ensenyament actiu que partia dels interessos de l’alumnat

CEPEPC entre celebracions i aniversaris: propostes

9 de maig de 2018 - Jordi Maduell

Volem parlar del CEPEPC ( Col·lectiu d’Escoles per l’Escola Pública Catalana) en dos articles. Després de més de 40 anys de la seva creació volem donar a conèixer la seva història, els seus principis i veure el paper que va tenir aquest col·lectiu d’escoles en la millora de l’escola pública catalana i proposar un acte commemoratiu de cara al primer trimestre del curs que ve

És la llengua un element imprescindible per aconseguir una educació coeducativa?

25 de febrer de 2018 - Adelina Escandell

Un dels elements centrals quan ens plantegem una escola coeducativa és l’ús del llenguatge inclusiu on es troben representats els diversos gèneres. I ha de ser així, no només perquè el llenguatge ha de reflectir la societat que l’utilitza, sinó que també pot ajudar a modificar-la. Així, avui en dia, no podem parlar només en masculí pensant que hi inclou a tothom perquè no és així

Coeducació: veterania i innovació

16 de febrer de 2018 - Mercè Otero

Si t’has passat tota la vida professional posant en pràctica la coeducació com a ensenyant feminista és evident que has hagut d’estar reivindicant sense parar i has trobat molts entrebancs dins del sistema, però també que la pràctica de la coeducació té moltes compensacions perquè és un repte constant i engrescador que obliga a buscar solucions alternatives a les situacions quotidianes de la professió

El joc i les joguines

15 de desembre de 2017 - Adelina Escandell

Davant les dates que s’apropen cal que les persones adultes ens plantegem el paper del joc i les joguines en el desenvolupament de les criatures i les puguem ajudar a desxifrar els bombardejos publicitaris i així puguin escollir sense condicionants sexistes.