Radicalització islamista i educació

09/11/2017 - Ramon Breu

Durant anys hem estat molt cofois del nostre model de convivència. Però es tracta d’un model dèbil i parcial. El nostre model de convivència només és real i potent a l’escola, on no s’ha deixat de treballar per incloure grups d’origen diferent.

No a l’adoctrinament

30/10/2017 - Assumpta Baig

Marta Mata: «Penso que és bo que els nens sàpiguen que els seus mestres són tan normals que fins i tot tenen la seva opció política –i/o religiosa– . I que són tan mestres que no la inculquen»

Què passarà? Una desgràcia?

24/10/2017 - Joan Maria Girona

Acabi com acabi l’anomenat procés, la vida continuarà i els problemes quotidians, els que es viuen cada dia i a cada casa, seguiran allí. Com a educadors, com a persones, com a ciutadans hem d’estar a l’alçada del nostre paper, i exigir als polítics professionals les seves grans responsabilitats.

Ripoll

09/10/2017 - Xavier Besalú

El sistema educatiu ha de ser un pilar fonamental de la plena integració dels infants i joves fills de la immigració i, malgrat tots els dèficits i retallades, a Catalunya en aquest punt hem tingut una política ben dissenyada i relativament ben aplicada. Però la vida dels alumnes no s’acaba a l’escola.

Què va passar el dia 1-O?

04/10/2017 - Joan Maria Girona

L’escola, els que ens dediquem a l’ensenyament, no podem quedar al marge: hem de facilitar la implicació del nostre alumnat, hem de permetre i ajudar a que pensi, que faci debats, que escolti parers d’altres… així, després, podrà participar activament en la vida Política.

L’escola: espai de llibertat i acolliment

26/09/2017 - Joan Maria Girona

Els fets de les Rambles van ocórrer el 17 d’agost però és un tema que no s’esgota i que continuarà afectant les nostres vides. El centre escolar ha de continuar sent un espai d’acolliment i llibertat. I ha d’anar a contracorrent del que voldria imposar la societat i les administracions, que prefereixen que controlem i no que eduquem críticament.

Conversar sobre el món

19/09/2017 - Jaume Cela

Quan els infants i joves ens facin una pregunta és important que tinguin un espai i un temps per conversar, per anar donant voltes sobre el que els amoïna.  Ras i curt: la pregunta no ha de caure en un sac foradat.

Per una escola equitativa, inclusiva i connectada al món

12/09/2017 - Francina Martí

Com a mestres, aquest curs ens proposem aconseguir una escola equitativa, inclusiva i connectada al món i treballarem, tal com dèiem a les conclusions de la 52a Escola d’Estiu, per anar més enllà dels canvis metodològics, reformular l’escola mirant sempre la infància, i creant des del present projectes plens de futur que trenquin la dualitat entre escola i vida.

1 2 3 16