Els drets dels infants i la jornada Marta Mata

18/11/2019 - Assumpta Baig

Cal que els educadors –pares, mestres, professors, monitors d’esplai- tinguem el mes de  novembre associat a la Convenció dels Drets dels Infants per, almenys una vegada a l’any, debatre i reflexionar sobre els seus articles.

“L’escola franquista volia fer súbdits i la republicana volia fer ciutadans”

29/10/2019 - Ana Maestre

Entrevista a Salomó Marquès, autor del llibre ‘1939: l’exili del magisteri a Catalunya’, una investigació que va començar fa més de vint anys i la qual recull el nom de gairebé 600 de mestres que van haver de marxar després de la guerra, “i que en realitat són molts més, perquè hi ha una part que s’ha perdut perquè fins i tot han mort els alumnes que van tenir”.

Nou govern: nova educació?

09/05/2019 - Joan Maria Girona

Hem tingut eleccions generals. Hem aguantat una llarga campanya electoral que ha inclòs debats uns dies abans de la data electoral. Els comentaristes o tertulians polítics (aquests tertulians que hi entenen de tot) han explicat que als debats s’ha parlat molt poc d’educació. Discrepo. S’ha parlat poc d’ensenyament però molt d’educació.

Coneixement i ús de la llengua (catalana)

15/03/2019 - Xavier Besalú

En la catalanització de l’escola hi ha tingut un paper de primera magnitud el professorat, que ha liderat il·lusionadament durant molts anys aquest projecte i que ha estat el model de llengua per a molts dels nois i noies que vivien en entorns no catalanoparlants. Aquells moments d’engrescament, per molts motius, s’han tornat en desencís i resignació diu el professor Xavier Besalú en aquest article.

1 2 3 39