Comença a fer olor d’escola d’estiu

21/04/2017 - Eva Sargatal

S’acosta un moment important per a tot mestre. S’acaba un curs i arriben dies d’aprendre dels altres, de retrobar-se amb mestres amb els qui converses d’estiu en estiu i que t’uneix això: l’escola d’estiu.

Empetitir allò que és gran

12/04/2017 - Roser Reverter

L’autora crítica la infantilització, en el sentit tòpic de la paraula, d’obres literàries, plàstiques o musicals i el fet d’empetitir allò que és gran per fer-ho assequible als infants. Ajudem-los a créixer, ja hi arribaran.

Bones notícies per a l’escola pública

05/04/2017 - Francina Martí

És hora de fer evident que el camí del canvi no és un aparador per aconseguir més matrícula, sinó que és una feina feta en profunditat, des del rigor de posar en pràctica allò que sabem que funciona, perquè en tenim uns referents teòrics i unes pràctiques que ho fan real.

Ser mestre, un camí que mai acaba…

29/03/2017 - David Castillo

9 del matí a una escola qualsevol. Una aula, 25 infants i un mestre que intenta captar la seva atenció modulant la veu i gesticulant davant d’un auditori que passats cinc minuts comença a moure’s, a mirar per la finestra, a tocar i molestar als companys…

L’ofrena

24/03/2017 - Àngela Bosch

Educar és una ofrena i un ritual. Educar és oferir una essència, acompanyar-la d’una manera de fer i ser concretes, mesurades, apamades. Sotmeses a l’autocrítica constant i ferotge. Sotmeses a la necessitat imperiosa de créixer i aprendre més. Formar-se més. Per a oferir més.

Cinc mil rèmores o cinc mil innovadors?

13/03/2017 - Jaume Funes

La radicalitat de la lluita política o sindical no estava, no està, en aconseguir més mestres. Poden servir per mantenir l’escola que no volem. La radicalitat està en aconseguir que els nous recursos només puguin ser aplicats de manera que avanci una escola veritablement nova, que pensa primer en els seus infants i adolescents.

Avui hem enterrat una mestra

23/02/2017 - David Altimir

No he pogut evitar de pensar en la idea de la meva mort, i d’imaginar-me com em recordarien els meus exalumnes, però el que he pensat immediatament és en el que jo com a mestre puc fer encara avui, del que sóc a temps de fer, per deixar una empremta positiva

1 2 3 14