Conversar sobre el món

19/09/2017 - Jaume Cela

Quan els infants i joves ens facin una pregunta és important que tinguin un espai i un temps per conversar, per anar donant voltes sobre el que els amoïna.  Ras i curt: la pregunta no ha de caure en un sac foradat.

Per una escola equitativa, inclusiva i connectada al món

12/09/2017 - Francina Martí

Com a mestres, aquest curs ens proposem aconseguir una escola equitativa, inclusiva i connectada al món i treballarem, tal com dèiem a les conclusions de la 52a Escola d’Estiu, per anar més enllà dels canvis metodològics, reformular l’escola mirant sempre la infància, i creant des del present projectes plens de futur que trenquin la dualitat entre escola i vida.

Infància exhibida

28/06/2017 - David Castillo

Hi ha la tendència de mantenir una actitud continuista i gens reflexiva respecte d’una concepció mercantilista i infravalorada de la infància que es va iniciar fa temps en determinats canals de televisió i campanyes publicitàries, en els quals entenen la primera etapa de la vida com una gran possibilitat amb la qual aconseguir un benefici, en què el principal valor és la capacitat d’imitar accions o de fer allò que fan els adults… Infància exhibida i simplificada, en la qual es projecten anhels d’èxit de futur.

Alfabetitzacions múltiples

20/06/2017 - Ramon Breu

Per què cal potenciar les competències digitals? El fenomen digital ens envolta i resulta evident que l’escola té el deure de donar claus per interpretar allò que condiciona i presideix el nostre món.

Infància separada

13/06/2017 - David Altimir

No hem de fer un món més simple per ajudar els infants , sinó un món més senzill, que vol dir més comprensible. I això val tant per l’escola com per qualsevol altre context educador, com la família o els espais públics.

Educació per als més petits en escoles bressol

06/06/2017 - Assumpta Baig

Si creiem que l’educació és una responsabilitat de tota la societat (o la tribu) i que ha de tenir com a objectiu combatre desigualtats i treballar per la igualtat d’oportunitats, cal reivindicar i exigir que les administracions inverteixin en educació infantil amb unes escoles dignes i amb uns mestres preparats.

M’agrada en Jaume Funes

11/05/2017 - Jaume Cela

M’agrada perquè considera que els adolescents i les adolescents són persones interessants, molt interessants, que tenen un munt de coses a dir, a dir-nos, sobretot a dir-nos però quan ells volen, no quan nosaltres volem.

Creences a l’escola pública?

02/05/2017 - Joan Maria Girona

Les escoles privades i concertades poden tenir un ideari concret amb l’obligació de fer-lo públic. Ara bé, els centres escolars públics no poden tenir un ideari específic: han d’estar oberts a tothom respectant els principis i les normatives què ens hem dotat entre tots i totes. Afegir creences al seu projecte educatiu és un frau de llei

1 2 3 15