Tot té un límit. L’entusiasme educatiu també

17/01/2018 - Jaume Funes

Altres qüestions de la vida potser poden esperar, però l’escola ja no. Nadal ja s’ha acabat i el nou adveniment trigarà, així que reclamo tenir polítiques educatives series, accions educatives, pressupost educatiu i responsables de gestionar l’educació.

No separeu els infants!

19/12/2017 - Roser Reverter

Un bon sistema educatiu és aquell que no separa els infants i els joves ni per la seva llengua familiar, ni pel seu origen geogràfic o social, ni per les creences que li ha transmès la família, ni per les seves capacitats, ni pel seu gènere.

I la biblioteca escolar?

12/12/2017 - Jaume Centelles

He llegit els programes electorals dels principals partits que es presenten a les eleccions del 21 de desembre per veure què hi diuen i què proposen sobre la biblioteca escolar, però, ai, las! no he trobat res aprofitable. La majoria ni en parlen i quan apareix la biblioteca escolar és per dir frases buides de contingut.

Compartir és créixer

04/12/2017 - David Castillo

Hem de vetllar per tal que en el moment “d’organitzar” o “anar a fer” una visita, no es descontextualitzi ni de l’entorn en què està ubicat, ni de l’evolució de la que és fruit, doncs en aquests processos canviants i dinàmics és sovint on recau el valor i la raó de ser del projecte educatiu.

Vull viure al món dels infants

22/11/2017 - Eva Sargatal

Els infants viuen en un món on no hi ha rancor, ni bàndols radicalitzats. Un món on no tot és blanc o negre, on és possible la negociació i el diàleg amb escolta; on es pot compartir i, sobretot, entendre a l’altre. Aquest és el món que vull, per mi, pels meus fills, per la meva família, pels meus amics i vull poder-ho compartir amb els qui estimo.

Radicalització islamista i educació

09/11/2017 - Ramon Breu

Durant anys hem estat molt cofois del nostre model de convivència. Però es tracta d’un model dèbil i parcial. El nostre model de convivència només és real i potent a l’escola, on no s’ha deixat de treballar per incloure grups d’origen diferent.

No a l’adoctrinament

30/10/2017 - Assumpta Baig

Marta Mata: «Penso que és bo que els nens sàpiguen que els seus mestres són tan normals que fins i tot tenen la seva opció política –i/o religiosa– . I que són tan mestres que no la inculquen»

Què passarà? Una desgràcia?

24/10/2017 - Joan Maria Girona

Acabi com acabi l’anomenat procés, la vida continuarà i els problemes quotidians, els que es viuen cada dia i a cada casa, seguiran allí. Com a educadors, com a persones, com a ciutadans hem d’estar a l’alçada del nostre paper, i exigir als polítics professionals les seves grans responsabilitats.

Ripoll

09/10/2017 - Xavier Besalú

El sistema educatiu ha de ser un pilar fonamental de la plena integració dels infants i joves fills de la immigració i, malgrat tots els dèficits i retallades, a Catalunya en aquest punt hem tingut una política ben dissenyada i relativament ben aplicada. Però la vida dels alumnes no s’acaba a l’escola.

1 2 3 17