Braços plegats

15/12/2016 - Roser Reverter

La gratuïtat real no existeix. Les sortides, les activitats culturals i les colònies, que formen part del Projecte Educatiu de Centre, així com altres activitats específiques, no es poden finançar amb els recursos que hi destina l’administració, i cal recórrer a una aportació de les famílies.

Ha arribat el circ “PISA”

07/12/2016 - Joan Maria Girona

Seria bo aprofitar el debat sobre els resultats PISA per plantejar la situació real del sistema d’ensenyament a casa nostra, de les condicions de feina de mestres i professorat, de la participació de les famílies i de l’aprofitament de l’alumnat, del nivell d’assoliment de totes les competències, sobre tot de les que els faran persones solidàries i capaces de transformar la societat del futur.

Reflexionant processos de canvi

29/11/2016 - David Castillo

S’estan aglutinant escoles des de diferents àmbits amb un propòsit aparentment clar: convertir les iniciatives de canvi, que abans es donaven de forma aïllada en el territori català, en projectes ferms i estables basats en principis claus que permetin una pràctica renovada.

La veu i la pell

23/11/2016 - Àngela Bosch

Els humans som éssers socials per naturalesa. Ens portem dins els uns als altres i així comencem el nostre camí. Ens vinculem els uns amb els altres. Teixim xarxes d’aliances i d’aquestes en neixen els afectes. L’afecte es nodreix del vincle, i el vincle es nodreix de l’afecte.

La qualitat dels espais de l’escola: reflexions sobre el disseny

18/11/2016 - Jenny Silvente

Ja fa molts anys que des de les escoles es té en consideració la dimensió de l’espai: quin espais? com s’organitzen? què representa l’espai pels infants? com generar diàlegs de qualitat entre el projecte pedagògic i l’espai? I en un moment de tants canvis i reflexions pedagògiques són moltes les escoles que inicien un camí cap a la transformació d’espais. Però, què implica realment tenir en compte el seu disseny i planificació?

1 13 14 15 16 17 38