Som una tribu educadora?

08/06/2016 - Roser Reverter

El disseny de l’espai públic i l’organització de les activitats que s’hi duen a terme s’haurien de fer tenint en compte, tant com sigui possible, els infants. Sense menystenir la seva funció, cal treballar per tenir espais i activitats que puguin compartir persones de diferents edats i que afavoreixin la iniciativa i l’autonomia dels més petits.

Així s’ha fet sempre…

31/05/2016 - David Castillo

Ens cal generar una relació més democràtica entre escola i societat per entendre la primera com una veritable oportunitat per millorar la segona, i per fer-ho cal trencar amb la continuïtat acrítica de determinades formes d’actuar i d’organitzar l’escola.

Deixar fer en l’educació

26/05/2016 - Àngela Bosch

Deixar fer és acompanyar i descobrir la tímida frontera que neix i que existeix entre el poder i el no poder,
entre la raó i l’acció, entre el sí i el no.

La ideologia de la formació

23/05/2016 - Xavier Besalú

Aquests 10 anys de crisi econòmica ens hem atipat de sentir que l’atur laboral es resol amb formació, que les persones sense feina segur que en trobaran si es formen; en definitiva, que la formació és el desllorigador que ens obrirà totes les portes. Tenim ja prou evidència que això no és veritat. És clar que l’educació ha de formar part de la solució, només faltaria, per això existeixen les escoles, per servir la societat que les ha creades. Però igualment sabem que les desigualtats, l’exclusió i els problemes socials s’han d’afrontar, gestionar i mirar de resoldre amb les polítiques adequades.

Espais i temps per a l’expressió i la creació: fer teatre a l’escola

19/05/2016 - Jenny Silvente

Són molts els estudis i els autors que demostren els beneficis de la pràctica de l’activitat dramàtica des de petits. I què passa quan l’apliquem a l’escola? El teatre ofereix un espai i un temps que permet l’expressió lliure dels infants. Un moment on aturar-se i deixar-se emportar per situacions i personatges imaginats i desitjats.

1 15 16 17 18 19 37