I tu, quina escola t’imagines?

02/05/2016 - Francina Martí

T’imagines una escola sense deures, sense exàmens, sense assignatures…? Us imagineu un institut sense claus per tancar portes, sense pissarres, sense aules…. On les úniques notes que hi hagi siguin les musicals? T’imagines una escola que aculli tots els nens i nenes siguin com siguin i vinguin d’on vinguin? T’imagines una escola on els mestres tinguin llibertat per fer i els infants llibertat per decidir? Us imagineu un institut on els nois i noies avancin en el seu projecte de vida aprenent els uns dels altres? Et sembla tot plegat massa utòpic, impossible, difícil?

La lectura es conjuga millor en plural

27/04/2016 - Jaume Centelles

Si posem en mans dels infants bons llibres il·lustrats per bons artistes, segur que ajudarem a emplenar el seu cervell de referents diversos i variats que els ajudaran i que els faran anar una mica més enllà, atiaran el pensament plural i la possibilitat de raonar i discutir.

Solidaritat i compromís

21/04/2016 - Silvia Morón

Cal solidaritat amb tota la infància. La propera i la llunyana. Amb els infants del món, els infants refugiats, que en cada escola i en cada poble, barri, ciutat, haurien de tenir un espai, una veu, una denúncia, i un compromís.

Necessitats educatives específiques

12/04/2016 - Jaume Cela

Tots som persones amb necessitats educatives específiques. En alguna activitat, tots mostrem algun nivell d’incompetència per desenvolupar segons quines feines. Caldria que féssim l’exercici de saber quines són les nostres, i reflexionar més sobre aquesta terminologia que no deixa de ser una manera d’exercir un cert poder i una certa exclusió. Evitem, doncs, deixar-nos arrossegar per aquest corrent tan actual d’etiquetar-ho tot. Una etiqueta sovint és perillosa perquè amaga tot un món.

1 16 17 18 19 20 36