A l’escola bressol sortim… a passejar

09/05/2016 - Eva Sargatal

Sortir a passejar hauria de ser un luxe, un plaer pels infants i pels adults. Un moment que permeti que el temps s’aturi per gaudir amb les noves descobertes, amb les petiteses que sovint apareixen al atzar, sense massa planificació. I així sabrem que en cada passejada hi haurà mil aprenentatges i tots i cada un d’ells seran diferents. Perquè igual com cada passa que fem, cada infant és únic i irrepetible també.

Carta a l’alcaldessa de Barcelona

04/05/2016 - Irene Balaguer

El que avui faig a través d’unes línies als mitjans és comentar un dels temes sobre les escoles bressol de l’Ajuntament de Barcelona que m’hauria agradat poder parlar personalment amb l’alcaldessa, senyora Ada Colau, però com que fins ara no ha estat possible he decidit fer-ho públicament.

I tu, quina escola t’imagines?

02/05/2016 - Francina Martí

T’imagines una escola sense deures, sense exàmens, sense assignatures…? Us imagineu un institut sense claus per tancar portes, sense pissarres, sense aules…. On les úniques notes que hi hagi siguin les musicals? T’imagines una escola que aculli tots els nens i nenes siguin com siguin i vinguin d’on vinguin? T’imagines una escola on els mestres tinguin llibertat per fer i els infants llibertat per decidir? Us imagineu un institut on els nois i noies avancin en el seu projecte de vida aprenent els uns dels altres? Et sembla tot plegat massa utòpic, impossible, difícil?

La lectura es conjuga millor en plural

27/04/2016 - Jaume Centelles

Si posem en mans dels infants bons llibres il·lustrats per bons artistes, segur que ajudarem a emplenar el seu cervell de referents diversos i variats que els ajudaran i que els faran anar una mica més enllà, atiaran el pensament plural i la possibilitat de raonar i discutir.

Solidaritat i compromís

21/04/2016 - Silvia Morón

Cal solidaritat amb tota la infància. La propera i la llunyana. Amb els infants del món, els infants refugiats, que en cada escola i en cada poble, barri, ciutat, haurien de tenir un espai, una veu, una denúncia, i un compromís.

1 16 17 18 19 20 36