La ideologia de la formació

23/05/2016 - Xavier Besalú

Aquests 10 anys de crisi econòmica ens hem atipat de sentir que l’atur laboral es resol amb formació, que les persones sense feina segur que en trobaran si es formen; en definitiva, que la formació és el desllorigador que ens obrirà totes les portes. Tenim ja prou evidència que això no és veritat. És clar que l’educació ha de formar part de la solució, només faltaria, per això existeixen les escoles, per servir la societat que les ha creades. Però igualment sabem que les desigualtats, l’exclusió i els problemes socials s’han d’afrontar, gestionar i mirar de resoldre amb les polítiques adequades.

Espais i temps per a l’expressió i la creació: fer teatre a l’escola

19/05/2016 - Jenny Silvente

Són molts els estudis i els autors que demostren els beneficis de la pràctica de l’activitat dramàtica des de petits. I què passa quan l’apliquem a l’escola? El teatre ofereix un espai i un temps que permet l’expressió lliure dels infants. Un moment on aturar-se i deixar-se emportar per situacions i personatges imaginats i desitjats.

NOVA ESCOLA per al segle 21?

17/05/2016 - Joan Maria Girona

Algunes reflexions sobre el programa anomenat “Escola Nova del segle 21: Aliança per un sistema educatiu avançat”, proposta que té elements importants i positius (intercanvis entre centres, possibilitat d’establir xarxes, sacsejar el sistema actual…) però com totes les iniciatives té altres qüestions que em generen dubtes.

Reivindicant els grups de treball pels docents

11/05/2016 - Grup Griccso

Els grups de treball són una opció prou vàlida i interessant per aquesta formació continuada que demana la nostra professió avui. Així el grup pot ser l’espai i el temps per compartir expectatives, coneixement, reptes i també problemes. els problemes que ens trobem en la nostra vida professional.

A l’escola bressol sortim… a passejar

09/05/2016 - Eva Sargatal

Sortir a passejar hauria de ser un luxe, un plaer pels infants i pels adults. Un moment que permeti que el temps s’aturi per gaudir amb les noves descobertes, amb les petiteses que sovint apareixen al atzar, sense massa planificació. I així sabrem que en cada passejada hi haurà mil aprenentatges i tots i cada un d’ells seran diferents. Perquè igual com cada passa que fem, cada infant és únic i irrepetible també.

1 17 18 19 20 21 38