De models i usos (lingüístics)

08/01/2019 - Xavier Besalú

La manca d’espais i temps on s’empri la llengua catalana pot comportar la segregació sistemàtica de l’alumnat que no disposa d’altres entorns, a part de l’escola, per aprendre-la.

Volem treure bones notes! Avaluació per a què?

11/12/2018 - Joan Maria Girona

Darrerament es torna a parlar força d’avaluació. La gran majoria estem acostumats a que ens posin notes o a posar-ne. Han estat molts anys fent-ho, unes quantes generacions ho han patit. Reflexionem-hi. La pressió de la nota existeix i molt. Prèviament o posterior, la pressió per arribar a la Universitat. Nota alta dóna prestigi, apropa als estudis superiors: la nota baixa evidentment no té prestigi i aboca a la Formació Professional.

Tots hem après a cordar botons!

29/10/2018 - Eva Sargatal

L’autora parla de la motivació a jugar dels infants, una motivació que surt de dins de cada infant i no pas de la mirada adulta, que massa vegades ve amb uns objectius prefixats i que tendeixen massa sovint a separar el joc de l’aprenentatge, donant més valor a aquest últim.

Si l’smartphone sona…

18/10/2018 - Jaume Centelles

L’autor fa referència al debat sobre si cal prohibir l’ús dels mòbils a l’aula i es posiciona en contra de la prohibició. Per ell prohibir no és la solució ni resol els conflictes que es volen evitar.

1 2 3 4 38