Reflexionant processos de canvi

29/11/2016 - David Castillo

S’estan aglutinant escoles des de diferents àmbits amb un propòsit aparentment clar: convertir les iniciatives de canvi, que abans es donaven de forma aïllada en el territori català, en projectes ferms i estables basats en principis claus que permetin una pràctica renovada.

La veu i la pell

23/11/2016 - Àngela Bosch

Els humans som éssers socials per naturalesa. Ens portem dins els uns als altres i així comencem el nostre camí. Ens vinculem els uns amb els altres. Teixim xarxes d’aliances i d’aquestes en neixen els afectes. L’afecte es nodreix del vincle, i el vincle es nodreix de l’afecte.

La qualitat dels espais de l’escola: reflexions sobre el disseny

18/11/2016 - Jenny Silvente

Ja fa molts anys que des de les escoles es té en consideració la dimensió de l’espai: quin espais? com s’organitzen? què representa l’espai pels infants? com generar diàlegs de qualitat entre el projecte pedagògic i l’espai? I en un moment de tants canvis i reflexions pedagògiques són moltes les escoles que inicien un camí cap a la transformació d’espais. Però, què implica realment tenir en compte el seu disseny i planificació?

Què ens fa humans?

08/11/2016 - Grup Griccso

En el moment actual, la vella escola transmissora i reproductiva ja no serveix i és més necessari que mai promoure noves propostes didàctiques d’acord amb un món global, interconnectat, plural i divers.

Públicament concernida

24/10/2016 - Rosa Ferrer

Si la prioritat absoluta no és assegurar els recursos necessaris a l’escola pública és evident que les subvencions a les escoles concertades resten de la bossa comuna del pressupost d’educació. Article en resposta a ‘Públicament desconcertat’ de Pere Vilaseca.

Reivindicació de la classe magistral (magistral)

13/10/2016 - Ramon Breu

En una societat com la nostra que venera i deïfica els 140 caràcters com a forma de comunicació, que ja li està bé tanta superficialitat, que no reacciona davant de tanta banalització, probablement li cal unes referències culturals més aprofundides, una capacitat d’interpretació més sòlida, una cultura moral més clara.

Any Marta Mata i la renovació pedagògica

10/10/2016 - Assumpta Baig

La Marta Mata va tenir tres grans passions al llarg dels seus vuitanta anys: la pedagogia, la política i el Penedès (curiosament, totes tres comencen amb la lletra P), però és en el món dels infants, dels mestres, de les escoles i de la renovació pedagògica on li hem d’agrair més la seva feina.

Reptes de futur per avançar

06/10/2016 - Joan Maria Girona

La societat catalana hauria de prendre’s (ens ho hauríem de prendre) seriosament el tema de la formació dels seus infants i, per tant, exigir als nostres governants que ajudin a avançar vers una escola inclusiva i una educació que estiguin al servei de totes les persones, que lluitin per millorar i, si fos possible, igualar les oportunitats de tothom. Les utopies eviten que avancem per camins equivocats.

Una altra escola (bressol) també és possible!

26/09/2016 - Eva Sargatal

La innovació no és una tasca a fer, sinó un model de vida, una forma d’entendre l’educació, l’escola i sobretot l’infant. Fa molts anys que creiem que una altra escola és possible, sobretot les mestres del 0-3, que al costat dels infants aprenem cada dia que la innovació és possible, i és una realitat palpable només si escoltem i atenem les demandes dels infants.

El debat educatiu: eufemismes i ambivalències

21/09/2016 - Xavier Besalú

Que l’educació estigui en el primer pla del debat públic és una bona notícia. Que aquest diàleg sigui plural i contrastat, també. Ens haurem d’esforçar, però, a clarificar bé els termes de la discussió, a fer visibles els supòsits de cadascuna de les posicions i a contemplar les conseqüències de tirar per un camí o per l’altre. Sense eufemismes, ni hipocresies.

1 2 3 4 5 14