Avui hem enterrat una mestra

23/02/2017 - David Altimir

No he pogut evitar de pensar en la idea de la meva mort, i d’imaginar-me com em recordarien els meus exalumnes, però el que he pensat immediatament és en el que jo com a mestre puc fer encara avui, del que sóc a temps de fer, per deixar una empremta positiva

Una proposta

21/02/2017 - Irene Balaguer

Fer de mestre amb els infants i joves és el més important, però també ho és fer escola o institut amb els companys i les famílies, i per a això calen hores per estar junts.

L’escola infantil, exemple d’innovació

16/02/2017 - Silvia Morón

Malgrat la història de canvis dels equips de les escoles bressol públiques, sembla que siguin invisibles, i que els infants d’aquestes edats no existeixin… I en canvi apareixen noves propostes «innovadores» que ni tan sols tenen en compte aquesta etapa.

El moment educatiu i la síndrome de Disneyland

13/02/2017 - Ramon Breu

Seria irresponsable construir un model d’escola de cartó pedra, de somriures de Mickey Mouse, de felicitat i ambients confortables perquè després, en créixer, els estudiants es trobin amb un món despietat socialment i professionalment on és imprescindible l’esforç per sobreviure i la consciència crítica per transformar-lo.

La Conversa

06/02/2017 - Assumpta Baig

Per conversar necessitem saber parlar, saber escoltar, saber comprendre i intel·ligència per saber respondre, i una certa agilitat per no avorrir-nos. Amb l’arribada de les xarxes socials estem gairebé amb contacte permanent, però malauradament és tan superficial, que no li podem dir conversa. Conversar, dialogar, debatre… és quelcom més que enviar-nos missatges de mòbil.

Desmercantilitzar l’aprenentatge i la formació

25/01/2017 - Xavier Besalú

Assistim atònits i incrèduls a una progressiva i imparable mercantilització de la formació universitària, que ja ha traspassat els murs reals o virtuals de les universitats i ha començat a fer forat en l’àmbit de la formació permanent del professorat, on novament el més important és la justificació de les hores dedicades, la certificació de la formació rebuda i la familiarització amb programes informàtics

1 2 3 4 5 16