El moment educatiu i la síndrome de Disneyland

13/02/2017 - Ramon Breu

Seria irresponsable construir un model d’escola de cartó pedra, de somriures de Mickey Mouse, de felicitat i ambients confortables perquè després, en créixer, els estudiants es trobin amb un món despietat socialment i professionalment on és imprescindible l’esforç per sobreviure i la consciència crítica per transformar-lo.

La Conversa

06/02/2017 - Assumpta Baig

Per conversar necessitem saber parlar, saber escoltar, saber comprendre i intel·ligència per saber respondre, i una certa agilitat per no avorrir-nos. Amb l’arribada de les xarxes socials estem gairebé amb contacte permanent, però malauradament és tan superficial, que no li podem dir conversa. Conversar, dialogar, debatre… és quelcom més que enviar-nos missatges de mòbil.

Desmercantilitzar l’aprenentatge i la formació

25/01/2017 - Xavier Besalú

Assistim atònits i incrèduls a una progressiva i imparable mercantilització de la formació universitària, que ja ha traspassat els murs reals o virtuals de les universitats i ha començat a fer forat en l’àmbit de la formació permanent del professorat, on novament el més important és la justificació de les hores dedicades, la certificació de la formació rebuda i la familiarització amb programes informàtics

Preguntes essencials

18/01/2017 - Jaume Cela

Què pensem fer amb aquells nens, nenes i joves que no s’adapten als requeriments que fa la societat a través de l’escola. Acostumem a catalogar-los com a “fracàs escolar”. Acceptar, ni que sigui amb pena, que un noi o una noia als setze anys és un fracàs és molt greu i només evidencia que no ens hem pres la molèstia de llegir la definició que dóna el diccionari de la paraula “fracàs”.

Camí escolar: Col·legis a prop de casa!

16/01/2017 - Joan Maria Girona

La proposta del camí implica, per poder generalitzar-se, que totes les criatures vagin a l’escola del seu barri, la més propera al seu domicili, si no, es fa impossible la creació de camins escolars o bé aquests serien llarguíssims i perdrien el seu objectiu.

Lectures obligatòries: sí o no?

10/01/2017 - Mireia Manresa Potrony

Declaro que sóc una ferma defensora del que s’anomena lectures obligatòries però aclareixo, alhora, que no en comparteixo ni l’explotació didàctica que se n’ha fet tradicionalment de manera generalitzada ni tampoc el nom que reben

Braços plegats

15/12/2016 - Roser Reverter

La gratuïtat real no existeix. Les sortides, les activitats culturals i les colònies, que formen part del Projecte Educatiu de Centre, així com altres activitats específiques, no es poden finançar amb els recursos que hi destina l’administració, i cal recórrer a una aportació de les famílies.

1 2 3 4 5 15