La situació de la universitat dispara el nombre d’aprenents al Regne Unit

La manca d'oferta laboral corresponent al nivell de formació i l'alt preu de les matrícules estimula els programes d'aprenentatge de "coll blanc".

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 

La precarietat vinculada als estudis universitaris està estimulant els joves a apostar per una formació d’aprenents, al Regne Unit, segons explica el britànic The Guardian. Dades recents mostren que el la meitat dels graduats recents es troben fent feines que no requereixen estudis superiors, un fet que, sumat als alts preus de matrícula universitària i el deute estudiantil que generen, desincentiven els estudis universitaris.

És el cas de Sam Robson, que treballa com a aprenent en una consultora de serveis informàtics, el tipus de feina que el rotatiu de Londres anomena “aprenent de coll blanc”. Robson, de 19 anys, explica que està satisfet amb la seva decisió: “Després de sis mesos, alguns dels meus amics ha abandonat la universitat, així que sento que el meu camí ha funcionat”. Assegura que “ara la gent sap que la universitat no és l’únic camí”.

Aquest sistema és una aposta del govern anglès. Per al ministre d’habilitats Matthew Hancock, “quan les persones deixen l’escola, la norma hauria de ser que poguessin triar entre la universitat i una formació d’aprenentatge”. “Confio en que mirarem el passat en una dècada i direm que hem ajudat a tornar a posar en marxa la mobilitat social, en part amb el renaixement de l’aprenentatge”, assegura.

La demanda dels estudis és elevada. Tot i la inversió del govern, hi ha de mitjana 12 candidats per cada plaça. En només un any les enquestes han passat a xifrar les persones interessades en ser aprenents d’un 36% el curs passat a un 44% aquest. El ministre indica que el principal factor que limita el creixement d’aquests programes és la manca d’empleadors interessats, però confia en que siguin cada cop més.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*