Bressol

(no) Ens posicionem en contra de les obertes a l’escola bressol

20/02/2019 - Eva Sargatal

Notem que parlar de portes obertes, lliure circulació o treball per ambients està d’actualitat. No tenim la certesa de res i menys ens veiem en la tessitura de posicionar-nos de forma dràstica. Partim de la idea que tota escola bressol ha de disposar projecte educatiu rigorós fonamentat en l’infant i des del respecte intentem buscar nous punts per connectar la teoria amb la pràctica diària.

El meu fill té TDAH? Hauria de prendre metilfenidat?

15/02/2019 - Saray Marqués

Entre un 3 i un 7% de la població pateix trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH), però el debat es troba molt polaritzat entre els qui defensen que aquest està ben diagnosticat i fins i tot infradiagnosticat i aposten pel seu abordatge farmacològic, els qui consideren que se sobrediagnostica i els que entenen que fins i tot és una malaltia fictícia.

No són coses de nens: hi ha violència de gènere a la petita infància?

25/11/2018 - Sandra Vicente

La manera de moure’s o de jugar assenta poc a poc els rols de gènere dels infants i, ja a les escoles bressol es poden veure indicis de sotmetiment per part de les nenes a una agressivitat incipient dels nens. Eliminar aquests rols passa per la seva deconstrucció i en aquest sentit treballen la Facultat d’Educació de la UAB i l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat a les escoles bressol de la ciutat.

1 2 3 7