Dincat i Blanquerna analitzen com millorar la competència social dels infants amb discapacitat

Del 31 de maig a l’1 de juny Dincat, Plena Inclusión i la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull) celebren el III Congrés Internacional sobre Família i Discapacitat.

Víctor Saura
 
 
 

Jornades de Dincat celebrades el 2017 | Foto: Dincat

“Competència Social en la infància: un repte urgent”. Aquest és el títol triat pels organitzadors del 3r Congrés sobre famílies i discapacitat, que tindrà lloc a la facultat d’educació Blanquerna (URL) dijous 31 de maig i divendres 1 de juny. Si l’adquisició d’aquesta competència social (com relacionar-se amb l’entorn) és fonamental per a qualsevol infant, encara ho es més per aquells qui tenen algun tipus de discapacitat.

“D’acord amb la recerca disponible, els infants amb trastorns del desenvolupament tenen un risc més elevat de mostrar dificultats significatives en la seva capacitat d’establir relacions amb els seus iguals i fer amistats, tant a l’escola com a la comunitat, cosa que posa en risc la seva acceptació i plena inclusió a la societat”, explica Climent Giné, professor emèrit de Blanquerna i investigador principal del Grup de Recerca “Discapacitat i Qualitat de Vida: Aspectes Educatius”.

Per això, l’objectiu del congrés és conèixer i difondre les experiències dirigides a promoure la interacció entre iguals dels infants amb trastorns del desenvolupament en el context escolar i familiar, “a partir de pràctiques basades en evidències així com també a partir de la recerca que en els darrers anys hem dut a terme grups de recerca de la Universitat Ramon Llull, la Universidad  Autónoma de Madrid i la Universidad Católica de Valencia, amb la participació d’escoles i famílies”, afegeix Giné.

El programa del Congrés aborda temes com la col·laboració entre els professionals i les famílies; treballar amb els pares per millorar el desenvolupament social–emocional dels infants; pràctiques d’inclusió eficaç i les intervencions en habilitats socials en el TEA, entre altres.

El congrés compta amb ponents internacionals de reconegut prestigi, com els professors i investigadors en educació d’alumnes amb trastorns de desenvolupament com Michael J. Guralnick i Susan Sandall, de la Universitat de Washington (EUA), Susan Sheridan, de la Universitat de Wisconsin-Madison (EUA), i Eva Björck, de la Universitat de Jönköping (Suècia).

El congrés s’adreça prioritàriament al professorat de l’etapa de preescolar dels centres ordinaris i de les llars d’infants; als professionals dels centres de desenvolupament infantil i atenció precoç (CDIAP); al professorat dels centres d’educació especial; als professionals dels serveis educatius i social; i a les famílies.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*