Els centres públics hauran de publicar al seu web l’import que paguen les famílies en forma d’aportacions voluntàries

A partir del curs vinent, el Departament d'Educació obligarà als centres públics a especificar als seus webs quines quantitats han d'aportar les famílies per a la compra de material escolar i excursions.

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

Foto: Departament d’Educació

A partir del curs 2019/20, els centres educatius de titularitat pública hauran de publicar al seu web quants diners demanen a les famílies en forma d’aportacions. Aquests imports, que serveixen per a la compra de material i llibres escolars, equipament, assegurances i activitats complementàries com ara excursions o sortides escolars, els aprova el consell escolar de cada escola o institut.

Aquesta és una de les mesures del Departament d’Educació que van encaminades a fomentar la transparència i l’accés a la informació pública. L’anunci del canvi s’ha fet a través dels documents per l’organització i la gestió dels centres educatius per l’any vinent, publicats al Portal de centres.

Fins ara, tot i que no era obligatori, hi havia molts centres públics que facilitaven aquesta informació. En el cas de Barcelona, la majoria de les escoles i instituts de la ciutat publiquen els imports de l’aportació anual general per les famílies a través del web del Consorci d’Educació de Barcelona (CEB).

Gràcies a la publicació d’aquestes dades, un estudi del CEB va poder determinar que les escoles públiques dels barris rics de Barcelona capten més del doble de diners de les famílies per a material i excursions.

Altres novetats dels documents d’organització

La doble titulació de batxillerat i cicle formatiu, en el cas dels ensenyaments d’arts plàstiques i disseny i d’esports, i l’impuls de la competència oral en totes les llengües curriculars a l’ESO i a infantil i primària són altres de les novetats que inclouen els documents publicats.

També s’afegeixen orientacions al voltant dels deures i ofertes d’eines que promocionen la igualtat de gènere i la coeducació per prevenir la violència masclista. A més, es canvia el nom del concepte “tecnologies d’aprenentatge i coneixement” (TAC) per cultura digital del centre, i es concreta quines són les tasques dels professors de suport intensiu a l’audició i llenguatge (SIAL) per a l’alumnat.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*