Ensenyament suprimeix els exàmens de setembre perquè no s’adeqüen a l’avaluació per competències

El Departament d’Ensenyament eliminarà a partir d’aquest curs els exàmens de recuperació de setembre, que es van tornar a instaurar el 2012 a l’ESO després de molts anys desapareguts. La raó, ha dit el conseller Bargalló, és que no tenen cap sentit amb el nou model d’avaluació que s’ha posat en marxa.

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

Seu central del departament d’Ensenyament | Guillem Espun

El conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, ha anunciat aquest migdia, en declaracions als mitjans, que a partir d’aquest mateix curs ja no hi haurà proves extraordinàries al setembre: “La desaparició de les proves de setembre a l’ESO és una conseqüència lògica de l’ordre d’avaluació. Ara no avaluem la memòria, sinó habilitats, aptituds, coneixements i treball del grup classe, per això no té cap lògica d’existència”, ha explicat.

Josep Bargalló ha argumentat que “si avaluem per competències amb una avaluació continuada, amb treballs del grup classe, amb autoavaluacions d’alumnes i professorat a partir d’una rúbrica, l’examen de setembre només té lògica en el marc d’una l’avaluació memorística”. A més, el conseller ha destacat que les proves de setembre no han obtingut els resultats esperats: “Avaluant els exàmens que es feien ara amb els grups més vulnerables i amb més problemes, no hi havia cap avenç significatiu, no aportaven res, i, a mes a més, sí que comportaven dificultats de gestió dels centres en l’inici de curs”.

Pel que fa a aquestes qüestions organitzatives, el titular d’Ensenyament ha exposat que l’eliminació d’aquestes proves és una mesura “que es demanava des dels centres en els darrers anys, que a més, en aplicar enguany l’orde d’avaluació, ja no té lògica”. “Permetrà que comencem el setembre més clarament: la matriculació és un element de lluita contra la segregació, tot allò que faciliti la matriculació transparent, neta i fàcil de preveure és una pas endavant però no és el principal motiu”, ha confirmat Bargalló.

Segona oportunitat al mes de juny

Bargalló ha afegit que “ara al juny es farà un nou procés, una segona oportunitat que serà més efectiva”. Concretament, ha detallat que “l’avaluació per competències es formula a partir d’unes rúbriques i un proves d’avaluació en què hi participa el grup d’alumnes i el professor i, a partir d’això, s’ha de dissenyar una segona avaluació en els aspectes en què l’alumne no ha assolit les competències”. “Es pot fer un treball específic per avaluar aquesta competència que no ha superat: no serà una recuperació memorística sinó que serà personalitzada”, ha assegurat el conseller.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*