«El poder siempre va a acusar a la escuela de adoctrinadora porque quiere tener la exclusiva de la manipulación de los ciudadanos»

Clara Sedano

Julio Rogero es maestro de educación primaria y miembro activo del colectivo Escuela Abierta, perteneciente a los Movimientos de Renovación Pedagógica. También ha sido director del Centro de Profesores de Getafe. Durante más de 40 años no ha dejado de luchar por la dignidad del profesorado, del alumnado y por una escuela pública humana y de calidad.

Massa sociologia, massa neurociència. Necessitem pedagogia!

David Altimir: David Altimir demana als mestres que estiguin alerta perquè han de saber mantenir-se ferms en no donar per certa cap afirmació, cap argumentació, si veuen que al darrera no hi ha una idea de societat democràtica, una idea d’escola emancipadora dels individus.


Vinga, anem al cine!

Jaume Cela: Portem una temporada que s’han estrenat unes quantes pel·lícules molt interessants i que parlen d’educació. Deixo constància d’unes quantes, tot i saber que bona part de les recomanacions ja no les fan, però sempre queda el consol dels DVD o dels cines de repertori, que per sort encara en queda algun.


Educació 360: més i millors oportunitats educatives per a tothom

Rafael Homet: El diputat d’Educació de la Diputació de Barcelona presenta els trets principals d’Educació 360, una iniciativa per promoure més i millors oportunitats educatives a partir de la connexió dels diferents temps, espais i agents educatius existents en l’àmbit local.


Formar i formar-se... per transformar-se

Sílvia Martínez: «Seguim de viatge!» és una formació d’estiu poc usual. Només llegint-ne el títol observem un fet particular: no ens remet a pensar en audiovisuals, art i creativitat, robòtica, avaluació, ambients o metodologies globalitzades. Probablement aquest nom ens genera alguna pregunta. I això del viatge, és una formació d’estiu per a mestres? I què hi fan, aquí?


Nueva ilustración radical en educación

Gino Ferri: El mestre italià Gino Ferri continua i aprofondeix en aquest article la reflexió iniciada l'any passat en aquest mateix diari de l'escola d'estiu amb el seu article «Com s’està transformant l’escola. Reflexions sobre alguns problemes de l’anomenada “innovació educativa”».


400 Perspectives (escolars)

Xavier Besalú: Quaranta-quatre anys després del seu naixement, tinc la sensació que haver pogut arribar al número 400 d’una revista tan modesta, tan coherent i tan mesella com Perspectiva Escolar és gairebé un miracle, si no un acte de resistència i de voluntat obstinada de la casa que l’edita, l’Associació de Mestres Rosa Sensat.


Es pot aprendre a pensar críticament?

David Bueno: Fer que les persones assolim nivells tan alts com sigui possible de capacitat de pensament crític hauria de ser, per tant, una de les prioritats del sistema educatiu per bastir un model de societat encara més just i dignificador. Tanmateix, es pot aprendre a pensar críticament? O, dit d’una altra manera, què cal fer per ensenyar a pensar críticament?

Claus Jensen: «L’espai ha d'adequar-se a les necessitats dels infants i joves»

Carla Genís

En el marc de la Jornada d’Educació Infantil que organitza un any més l’Associació de Mestres Rosa Sensat, el pedagog danès reflexiona la forma en què els espais condicionen la relació dels infants.

«Som notes i treballem per les notes, no per nosaltres»

Clara Marcos/MònicaMassagué

Alumnes de batxillerat de l’IES Infanta Isabel i l’IES Joan d’Àustria debaten sobre el sistema educatiu actual i proposen solucions.

Què pensen els estudiants de secundària del sistema educatiu?

Camila Arigón/Ricard Julià

A la 53è edició de l’Escola d’Estiu de Rosa Sensat hem volgut conèixer què pensen els estudiants de secundària del sistema educatiu actual, i els hi hem demanat propostes de millora. Així, una quinzena d’estudiants de primer de batxillerat dels instituts Infanta Isabel i Joan d’Àustria han debatut amb el professor Joan M Girona. Mira el vídeo resum del que han dit.

68 cursos formatius a l’Escola d’Estiu

Clara Marcos

Aquest dimarts 3 de juliol, després de la Jornada sobre el Tema General d’enguany, s’ha donat el tret de sortida a les activitats formatives.


Les criatures durant el temps de vacances escolars

Joan M. Girona: Han arribat les vacances escolars, llargues o curtes segons el punt de mira de cadascú. Les tasques educadores no fan vacances; fa vacances l’escola però continuen actuant totes les persones implicades en les xarxes associatives, culturals i socials dels territoris.