«Cal combatre l’exclusió educativa amb més justícia social»

Jordi Navarro

El debat sobre el "Bé comú, en construcció" del tema general d'enguany de l'Escola d'Estiu ha estat intens i no ha deixat indiferent a ningú.

El dret a l’educació és alguna cosa més que disposar d’una plaça a l’escola

Eulàlia Tort

Invertir en educació és lluitar contra la pobresa infantil, garantir la cohesió social i apostar pel futur d’una societat.

Moltes gràcies!

Redacció - El Diari de l'Escola d'Estiu

A les noies i els nois d'Impulsem SCCL que han atès la cafeteria de l'Escola d'Estiu.

Les famílies també han d'anar a l'escola

Elena G. Ruiz

La participació de les famílies en l'educació formal s'ha de concebre des de tots els angles possibles per tal de generar projectes educatius confortables per tothom.

Dona, de 31 a 40 anys, de la província de Barcelona i mestra d'educació infantil o primària

Jordi Navarro

El retrat tipus de les persones que han participat enguany a l'Escola d'Estiu.


Què té Escola Nova 21 que no tingui Rosa Sensat?

Xavier Besalú: És hora de preguntar-nos per què el programa Escola Nova 21 ha cridat l’atenció i ha generat interès entre tants mestres; de preguntar-nos també què es pot fer des de Rosa Sensat per mostrar i demostrar a tots aquests mestres que l’associació és un instrument vàlid per a la renovació pedagògica, per a la formació permanent del professorat i per a la transformació social.


Un regal d'estiu

Jaume Cela: Jaume Cela ens parla, aprofitant un aforisme de Joan-Carles Mèlich i un poema de David Jou, sobre la importància de l’acollida, la companyia i la responsabilitat cap a l’altre en l'acció educativa.

Aprendre a caminar

Jana Alentorn

Un infant quan aprèn a caminar, cau i s’aixeca molt sovint. Aprendre a caminar vol dir esforçar­-se, superar pors i inseguretats, ser constant i perseverant, i cadascun ho fa al seu ritme. Però ningú discuteix que es important que passi per aquesta fase, per a anar a millor, perquè guanyarà en formes de desplaçar­se i en autonomia.

'Learning by doing': aprendre fent un curtmetratge

Sergi Santiago

L'ESCAC imparteix un curs a l'Escola d'Estiu de Rosa Sensat que vol apropar les tècniques cinematogràfiques a les aules tot i la manca de recursos


Centres escolars feminitzats

Joan M. Girona: És un problema seriós: la feminització creixent a l’ensenyament, a la sanitat, als anomenats serveis socials. Com fer una educació igualitària, no sexista, sense equilibri de sexes als claustres? Cal reivindicar-ne la necessitat als centres escolars d’infantil, primària i secundària obligatòria.


El nostre Jerome S. Bruner

David Altimir: Jerome S. Bruner ha viscut un segle sencer. Segurament el segle més important per a la psicologia, en el que ell i les seves teories han fet una aportació fonamental que té un impacte directe amb la nostra feina d’educadors d’infants petits.

«Obrim les portes de bat a bat per tal que el món entri a l'escola»

Jordi Navarro

La continuïtat pedagògica entre l'espai interior i l'exterior a l'escola va ser el tema de debat en la Jornada d'Educació Infantil que es va celebrar dissabte a l'Auditori de Sant Martí de Provençals de Barcelona, amb la participació de més de 200 mestres i especialistes.


És Montessori elitista?

Muriel Palma: Sovint sorgeix la pregunta aquí i allà, i us he de confessar que sí: malauradament, la pràctica Montessori actualment i al nostre país és elitista. Però és elitista el mètode en si? És elitista perquè Maria Montessori va desenvolupar una manera d’aprendre elitista? Aquí la resposta és clara: no. El mètode Montessori no és elitista i no ho ha estat mai.


Els buits escolars de les vacances

Jaume Funes: Amb la calor queda en l’oblit que al llarg del curs tenen infàncies tant sols escolars i que les vacances recorden punyentment el seu dret a educar-se jugant, compartint, descobrint altres indrets, podent sentir que la mare té temps per pensar en el seu món... tot l’any.


I tu, quina escola t’imagines?

Francina Martí: Si creus que els mestres tenim molt per aprendre, aquesta escola d’estiu t’espera perquè facis la teva aportació per reflexionar, compartir, conviure i aprendre. Tots ens fem falta... La 51a Escola d’estiu de Rosa Sensat vol ser un espai de llibertat, de trobada, de reflexió, per compartir el somni d’aquesta escola que ja anem fent.