Laura Malavasi: «Soc una persona que segueix jugant»

Elisabeth Montamat

Per a la pedagoga italiana Laura Malavasi "el joc és l’experiència humana transcultural i intercultural que manté el món unit”

El treball conjunt per la transformació educativa

Mercè Massa / Rafael Homet / Eduard Vallory / Francina Martí

Article escrit conjuntament per la gerent del Consorci d'Educació de Barcelona, Mercè Massa; el diputat d'Educació de la Diputació de Barcelona, Rafa Homet; el director d'Escola Nova 21, Eduard Vallory; i la presidenta de l'Associació de Mestres Rosa Sensat, Francina Martí.

Tove Rasmussen: «El professor ha d’estar davant, al costat i darrere de l’alumne»

Elisabeth Montamat

Entrevistem Tove Rasmussen, directora de l'escola bressol danesa Børnehaven Skovtrolden, una de les poques que educa els nens enmig de la natura.

La funció de l'escola davant la seva transformació

Pau Rodríguez

El debat, que portava per nom 'Hi ha vida i renovació més enllà de la innovació', ha esmenat les propostes que no es pregunten quina ha de ser la funció de l’escola avui.

Més enllà de les nines

Elisabeth Montamat

La mestra i pedagoga italiana, Laura Malavasi, dins el marc de la 52a Escola d’Estiu, ha fet un curs per reivindicar el paper del joc en l’educació, que s’ha de veure com un moment clau en el desenvolupament de qualsevol criatura.


Sentiments quan arriba el final

Joan M. Girona: No és fàcil acceptar que els dies i els fets passen. No tot surt (potser poques coses) com ens agradaria. Acabem un curs o una etapa de la vida o la nostra vida activa oficial.

Efrèn Carbonell: «Educar un nen és donar-li ales i exemple»

Marc Martínez

"Amb la discapacitat intel·lectual costa d'entendre quelcom que amb la discapacitat física és més evident: que les adaptacions s'han de fer en l'entorn per tal que la persona interactuï, participi i aprengui de la mateixa manera que la resta"


A Carles Capdevila

Irene Balaguer: Irene Balaguer recorda el periodista Carles Capdevila i li agraeix que hagi estat el portaveu dels més silenciats, dels més silenciats de tots: la infància.

L’escola a la natura o la natura dins l’escola

Victòria Oliveres

A Dinamarca hi ha una llarga tradició d’escoles de bosc. Són centres on els infants passen la major part del dia a l’exterior, independentment de les condicions climatològiques

Hi tornaríem

Elisabeth Montamat

Cada dia hi ha més escoles que se sumen a transformar els seus espais i combinar lleure i recerca per donar als nens la millor experiència educativa possible.


Com s’està transformant l’escola?

Gino Ferri: Reflexions sobre alguns problemes de l’anomenada «innovació educativa»

Manuel Delgado: «El docent no hauria de compartir allò que sap, sinó les seves incerteses»

Marc Martínez

"Educar és reproduir una ideologia, entesa com la manera com s'ordenen les idees. El que reproduïm és un esquema, que té la funció de calmar un món complex, i que permet que ens mostrem com a quelcom que no som: coherents."


Una educació que separa nois i noies no és educació

Jaume Funes: Jaume Funes parla en aquest article sobre la recent sentència del Tribunal Suprem que considera que escolaritzar nois i noies de manera separada no és cap segregació que vulneri drets i que les escoles que ho fan poden continuar rebent diners de l’administració.


Les noves proves per als qui volen ser mestres

David Altimir: Aquest proper curs 2017-2018, les persones que han volgut entrar a qualsevol universitat catalana per estudiar un grau de mestre, han hagut de superar unes proves anomenades PAP: proves d’aptitud personal.

Les noves pedagogies: oportunitats i perills

Marc Martínez

"La lògica de l'empresa penetra en tots els àmbits, també en l'educació", aclaria Anna Quintanas, quan recordava que estem davant d'un moment històric ple d'oportunitats, però que aquestes oportunitats generen alhora riscos que s'han de vigilar.


Innovar: el saber, el saber fer i el saber ésser dels mestres

Xavier Besalú: Xavier Besalú ens parla en aquest article sobre els grups de treball de mestres i professors, que "constitueixen amb tota probabilitat l’expressió més genuïna de la renovació pedagògica".

Passa pel menjador de l'Escola d'Estiu, tastaràs menjars bons i singulars

Jordi Navarro

Passa per la cafeteria de l'Escola d'Estiu. Hi trobaràs amabilitat i bon menjar.

La força de les escoles d’estiu: el nirvana dels mestres

Marc Martínez

A partir d'avui, 1.500 mestres i professors comencen a Barcelona la 52a Escola d'Estiu de Rosa Sensat, com un espai de trobada, formació i canvi educatiu que es repeteix en tot el territori català, gràcies al que podem anomenar la força de les escoles d'estiu.


Fem-ho junts!

Francina Martí: Aquesta 52a edició de l'escola d'estiu de Rosa Sensat comença amb el propòsit d'acollir tots els mestres i educadors que ens proposem fer realitat un canvi educatiu en profunditat amb tots els reptes i oportunitats que se’ns plantegen.