68 cursos formatius a l’Escola d’Estiu

Aquest dimarts 3 de juliol, després de la Jornada sobre el Tema General d’enguany, s’ha donat el tret de sortida a les activitats formatives.

Clara Marcos
 
 
 

Al matí hi ha hagut programades vint-i-nou formacions i a la tarda dinou. Aquestes activitats s’allargaran fins al dia 6 per donar pas a vint nous tallers que es duran a terme els dies 9 i 10 de juliol. Les activitats comprenen totes les edats, des de l’escola bressol fins a la secundària, mentre que n’hi ha d’altres que estan enfocades per a qualsevol etapa educativa.

Les propostes formatives

Com ha explicat la responsable de formació, Marta Guzman, Rosa Sensat vol oferir un ventall prou ampli perquè tothom «hi tingui cabuda». «Estigui en el moment que estigui, tingui els interessos que tingui, són propostes pensades per a totes les etapes», ha ressaltat. A més, els àmbits que es tracten també són diversos: des de formacions en aspectes musicals fins a aspectes artístics, passant per tallers sobre educació emocional o educació inclusiva.

Amb formadors de fora de Catalunya

«Des de Rosa Sensat hem vetllat per intentar conèixer experiències de fora, poder reflexionar sobre el nostre context, també coneixent-ne d’altres. Això sempre ens ha semblat que és cabdal per seguir avançant», ha explicat Guzman.

Així, en aquesta edició, l’Escola d’Estiu acull alguns professionals de fora de Catalunya, com el pedagog danès Claus Jensen, amb el taller «Com repensem l’espai dels infants avui?», o Nicole Navarro, des de França, amb la proposta «El sentit del moviment a la petita infància». Altres professionals són la gallega Ángeles Abelleira amb la formació «El batec diari d’una aula infantil: elogi de la quotidianitat» i l’italià ja establert a Catalunya Gino Ferri, amb la formació «Acompanyar els processos dels nens i les nenes en el primer i segon cicle d’educació infantil: el paper de l’adult», i una altra centrada en «La funció comunicativa de la documentació: narrar i argumentar significats».

Qui fa la proposta dels tallers formatius?

Guzman ha explicat que per escollir les activitats que es faran s’intenta partir «de la realitat de les escoles, del que necessiten els mestres». Així, l’associació compta amb el Consell de Formació, format per persones de totes les etapes educatives, que plegades intenten ser el motor generador de les propostes formatives de tot l’any. «El Consell de Formació ens ajuda a estar connectats amb aquestes realitats o necessitats que tenen els diferents mestres, perquè són gent que estan en contacte directe amb el que passa dintre de les escoles», ha explicat.

 

 

 

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*