Formació d’adults

Menys alumnes, més docents, noves ‘opos’, servei comunitari, competència oral… així es perfila el curs 2019/20

04/09/2019 - Víctor Saura

El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha presentat les principals novetats del curs 2019-2020, que comença el 12 de setembre. El sistema públic compta amb 670 docents més, si bé en conjunt hi haurà (en l’ensenyament obligatori) 3.000 alumnes menys. També s’estrenen centres nous, però el nombre de mòduls prefabricats segueix com estava.

El català, la clau que obre la porta de les cases

04/02/2019 - Sandra Vicente

La comunitat filipina a Barcelona suma més de 15,000 persones i el 80% d’elles es dedica al servei domèstiques, sovint com a internes i sense contracte. L’aprenentatge del català, de la mà de centres com el de Normalització Lingüística de Barcelona, és indispensable per a assolir la residència i per a poder aconseguir una feina fora d’una llar

Veus docents per al canvi en Educació de Persones Adultes

09/05/2018 - Maximiliano Alcañiz

Tot i ser imprescindible pel canvi educatiu, la veu del professorat no sempre és escoltada quan de transformar l’escola es tracta, com hem vist a les successives reformes educatives. És una necessitat, doncs, que el professorat prengui la paraula i lideri els processos de renovació educativa, malgrat els intents per a desacreditar-lo

Integrem l’educació d’adults a la reflexió pedagògica conjunta

25/04/2018 - Mireia Manresa Poltrony

Sempre he pensat que hi hauria d’haver més permeabilitat entre les diferents etapes educatives quant a metodologies docents i a reflexió pedagògica. Per exemple en el meu camp, em sembla interessant que els professors de secundària coneguin com aprenen a llegir i a escriure els infants a primària per configurar una reflexió global sobre l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.

L’alfabetització de les mares migrades: una eina per a l’apoderament

24/04/2018 - Sandra Vicente

Mamás que Leen és un grup d’alfabetització per a dones nouvingudes que volen aprendre llengua castellana. Moltes no parlen cap llengua que no sigui la materna i algunes són totalment analfabetes, per això l’aprenentatge, compartit amb dones de diverses cultures, és un repte i alhora una eina que les ajuda a socialitzar i a participar de l’escolarització dels seus fills

1 2 3 4