Formació d’adults

Veus docents per al canvi en Educació de Persones Adultes

09/05/2018 - Maximiliano Alcañiz

Tot i ser imprescindible pel canvi educatiu, la veu del professorat no sempre és escoltada quan de transformar l’escola es tracta, com hem vist a les successives reformes educatives. És una necessitat, doncs, que el professorat prengui la paraula i lideri els processos de renovació educativa, malgrat els intents per a desacreditar-lo

Integrem l’educació d’adults a la reflexió pedagògica conjunta

25/04/2018 - Mireia Manresa Poltrony

Sempre he pensat que hi hauria d’haver més permeabilitat entre les diferents etapes educatives quant a metodologies docents i a reflexió pedagògica. Per exemple en el meu camp, em sembla interessant que els professors de secundària coneguin com aprenen a llegir i a escriure els infants a primària per configurar una reflexió global sobre l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.

L’alfabetització de les mares migrades: una eina per a l’apoderament

24/04/2018 - Sandra Vicente

Mamás que Leen és un grup d’alfabetització per a dones nouvingudes que volen aprendre llengua castellana. Moltes no parlen cap llengua que no sigui la materna i algunes són totalment analfabetes, per això l’aprenentatge, compartit amb dones de diverses cultures, és un repte i alhora una eina que les ajuda a socialitzar i a participar de l’escolarització dels seus fills

D’alfabetització a cursos per entendre les factures: així ha estat l’evolució de l’educació per adults

11/04/2018 - Sandra Vicente

Les necessitats d’aprenentatge d’adults han canviat; aprendre a llegir ja no és tan reclamat com abans, degut a l’expansió educativa i el decreixen abandonament escolar. Ara destaquen formacions en noves tecnologies o aptituds necessàries pel dia a dia que s’imparteixen en casals o centres cívics, fent que baixi la matriculació a les escoles d’adults que, a dia d’avui, encara no s’adapten al canvi

Ambaixadors de l’educació (d’adults)

13/03/2018 - Maximiliano Alcañiz

En poc temps, tres personalitats del món de la cultura han coincidit escrivint sobre l’educació d’adults: Rosa Montero, David Trueba i Juan José Millás. Les seves paraules poden servir-nos com a antídot davant de les embranzides dels discursos neoliberals.

Pedagogies emergents en educació de persones adultes

30/01/2018 - Maximiliano Alcañiz

De totes les pedagogies emergents al segle XXI, l’educació de persones adultes hauria de fer la seva tria particular i optar per totes aquelles que es vertebren al voltant de dos eixos: l’ètica i la democràcia, i que tenen com a finalitat l’assoliment d’una major justícia i equitat

1 2 3 4