Formació d’adults

El català, la clau que obre la porta de les cases

04/02/2019 - Sandra Vicente

La comunitat filipina a Barcelona suma més de 15,000 persones i el 80% d’elles es dedica al servei domèstiques, sovint com a internes i sense contracte. L’aprenentatge del català, de la mà de centres com el de Normalització Lingüística de Barcelona, és indispensable per a assolir la residència i per a poder aconseguir una feina fora d’una llar

Veus docents per al canvi en Educació de Persones Adultes

09/05/2018 - Maximiliano Alcañiz

Tot i ser imprescindible pel canvi educatiu, la veu del professorat no sempre és escoltada quan de transformar l’escola es tracta, com hem vist a les successives reformes educatives. És una necessitat, doncs, que el professorat prengui la paraula i lideri els processos de renovació educativa, malgrat els intents per a desacreditar-lo

Integrem l’educació d’adults a la reflexió pedagògica conjunta

25/04/2018 - Mireia Manresa Poltrony

Sempre he pensat que hi hauria d’haver més permeabilitat entre les diferents etapes educatives quant a metodologies docents i a reflexió pedagògica. Per exemple en el meu camp, em sembla interessant que els professors de secundària coneguin com aprenen a llegir i a escriure els infants a primària per configurar una reflexió global sobre l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.

L’alfabetització de les mares migrades: una eina per a l’apoderament

24/04/2018 - Sandra Vicente

Mamás que Leen és un grup d’alfabetització per a dones nouvingudes que volen aprendre llengua castellana. Moltes no parlen cap llengua que no sigui la materna i algunes són totalment analfabetes, per això l’aprenentatge, compartit amb dones de diverses cultures, és un repte i alhora una eina que les ajuda a socialitzar i a participar de l’escolarització dels seus fills

1 2 3 4