Joventut i infància

Pauets: famílies unides en associació a la unitat de neonatologia

19/07/2018 - Carla Benito

Des de fa un any l’Hospital de Sant Pau acull una associació de mares i pares que han tingut o tenen el seu nadó a la unitat de neonatologia del centre. Una unitat que compta amb 17 llits destinats a nadons prematurs o nadons que han nascut amb malalties congènites o problemàtiques i que requereix molta dedicació

Programes de reforç escolar durant l’estiu: una eina efectiva contra la repetició de curs

18/07/2018 - Miquel Àngel Alegre, Federico Todeschini i Anna Segura

A Catalunya, el 21% dels alumnes de 15 anys han repetit almenys un curs escolar i el 17,1% dels alumnes abandonen prematurament els estudis. Aquestes dades contrasten amb la mitjana de la Unió Europea, on el 15% dels alumnes de 15 anys han repetit i l’abandonament educatiu prematur és del 10,6%. Per tant, Catalunya té un repte important en intentar redirigir aquesta situació. I per fer-ho, calen polítiques públiques que es provin efectives

“Quan un mestre diu que el teu fill és un agressor no va en contra teva, t’ajuda a aconseguir-li un futur millor”

10/07/2018 - Sandra Vicente

Juan Calmaestra és professor de la Universitat de Còrdova i col·labora amb la Fundació Barça en un projecte de prevenció del Bullying a escoles de primària de Catalunya. Després del primer any de pilotatge, presenten resultats en què asseguren que la col·laboració de la comunitat educativa és clau per crear un programa que sigui universal

Tots som ‘TDAH’

10/07/2018 - José Ramón Ubieto

Si som capaços de pensar que la mobilitat en l’educació no és un problema, sinó una oportunitat, la nostra percepció de les conductes TDAH com pertorbadores d’un sistema i d’una aula, pròpia del segle XIX, canviarà

Estima’m i així voldré canviar el món

09/07/2018 - Jaume Funes

Educar adolescents no és tan sols fer una llarga gimcana dominant un conjunt d’habilitats educatives. És, fonamentalment, un repte permanent d’educació en valors. No. No podem deixar l’ètica a un costat, com si fos un tema per a estones tranquil·les, perdudes

Educar fora de l’armari: entre el temor i el motor de canvi

27/06/2018 - Meritxell Rigol

El risc que identificar-se obertament com a lesbiana, gai o trans dificulti les relacions amb l’alumnat i les famílies és una preocupació present en bona part del professorat LGTBI. Percebre que el centre educatiu acull la diversitat de gènere i sexual és un element central per decidir fer-s’hi visible, un pas que, alhora, promou canvis cap a escoles i instituts més segurs per a les persones del col·lectiu

1 2 3 4 33