Joventut i infància

“L’expulsió és una solució ràpida però contraproduent: quan l’alumne torni el mal comportament s’haurà agreujat”

24/05/2018 - Sandra Vicente

El sociòleg Miquel Àngel Alegre, al capdavant del projecte ‘Què Funciona en Educació’, elaborat per Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill, parla de programes per a corregir i prevenir els comportaments disruptius a l’aula. “Els qui millor poden actuar en aquests casos són els docents, però no ho poden fer sols: necessiten l’ajuda de professionals externs”

La qüestió juvenil

06/05/2018 - Salvador Carrasco

De les generacions globals actuals de joves es podria dir que han nascut en la desprotecció i la subordinació. El sistema social i econòmic vigent està degradant les condicions de vida i de treball dels joves de manera global. La situació és greu i hauria d’ocupar-nos més

L’escola inevitable, a vegades incompatible

03/05/2018 - Jaume Funes

Sense simplificar gaire he de dir que, en l’actualitat, l’ensenyament secundari és, amb molt, una font significativa de tensió́ i dificultat entre bona part dels adolescents. No només assistim a la complexitat d’educar en una etapa convulsa i apassionant, sinó́ que les distancies entre el que ells i elles consideren important a la seva vida i el que els proposa l’escola oficial comencen a ser enormes.

“L’educació ha de deixar de demanar permís a les institucions i al currículum per a innovar”

30/04/2018 - Sandra Vicente

Zoe Philpott encarna l’esperit STEAM (àrea d’estudi que inclou ciències, tecnologia i arts): dissenyadora, amant del teatre i de l’educació, s’ha proposat rescatar de l’oblit la història de científiques com Ada Lovelace i explicar-les combinant pensament tecnològic i artístic en una tasca que també pretén revolucionar l’educació tal com l’entenem avui

1 2 3 4 32