Joventut i infància

Estima’m i així voldré canviar el món

09/07/2018 - Jaume Funes

Educar adolescents no és tan sols fer una llarga gimcana dominant un conjunt d’habilitats educatives. És, fonamentalment, un repte permanent d’educació en valors. No. No podem deixar l’ètica a un costat, com si fos un tema per a estones tranquil·les, perdudes

Educar fora de l’armari: entre el temor i el motor de canvi

27/06/2018 - Meritxell Rigol

El risc que identificar-se obertament com a lesbiana, gai o trans dificulti les relacions amb l’alumnat i les famílies és una preocupació present en bona part del professorat LGTBI. Percebre que el centre educatiu acull la diversitat de gènere i sexual és un element central per decidir fer-s’hi visible, un pas que, alhora, promou canvis cap a escoles i instituts més segurs per a les persones del col·lectiu

Ciència ciutadana i aprenentatge servei

07/06/2018 - Josep Ma Puig Rovira

La ciència ciutadana té com a objectiu incorporar ciutadans en la realització de tasques pròpies de la recerca científica. Animats per les enormes possibilitats que ofereix aquesta iniciativa, s’estan multiplicant els projectes, i més que en sorgiran en el futur

“L’expulsió és una solució ràpida però contraproduent: quan l’alumne torni el mal comportament s’haurà agreujat”

24/05/2018 - Sandra Vicente

El sociòleg Miquel Àngel Alegre, al capdavant del projecte ‘Què Funciona en Educació’, elaborat per Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill, parla de programes per a corregir i prevenir els comportaments disruptius a l’aula. “Els qui millor poden actuar en aquests casos són els docents, però no ho poden fer sols: necessiten l’ajuda de professionals externs”

La qüestió juvenil

06/05/2018 - Salvador Carrasco

De les generacions globals actuals de joves es podria dir que han nascut en la desprotecció i la subordinació. El sistema social i econòmic vigent està degradant les condicions de vida i de treball dels joves de manera global. La situació és greu i hauria d’ocupar-nos més

1 2 3 4 32