Joventut i infància

L’escola inevitable, a vegades incompatible

03/05/2018 - Jaume Funes

Sense simplificar gaire he de dir que, en l’actualitat, l’ensenyament secundari és, amb molt, una font significativa de tensió́ i dificultat entre bona part dels adolescents. No només assistim a la complexitat d’educar en una etapa convulsa i apassionant, sinó́ que les distancies entre el que ells i elles consideren important a la seva vida i el que els proposa l’escola oficial comencen a ser enormes.

“L’educació ha de deixar de demanar permís a les institucions i al currículum per a innovar”

30/04/2018 - Sandra Vicente

Zoe Philpott encarna l’esperit STEAM (àrea d’estudi que inclou ciències, tecnologia i arts): dissenyadora, amant del teatre i de l’educació, s’ha proposat rescatar de l’oblit la història de científiques com Ada Lovelace i explicar-les combinant pensament tecnològic i artístic en una tasca que també pretén revolucionar l’educació tal com l’entenem avui

Francesco Tonucci: “Els nens volen una escola que els escolti”

24/04/2018 - Daniel Sánchez Caballero

A principis dels anys 90, un pedagog italià, pare de tres fills, va somiar amb una ciutat en la qual els nens poguessin sortir sols al carrer, anar a escola pel seu compte, comprar a botigues sense la supervisió d’adults. Si la idea sona quimèrica avui, si bé cada cop una mica menys, en aquella època havia de semblar la proposta d’un il·luminat.

1 2 3 4 5 32