Joventut i infància

“Quan un mestre diu que el teu fill és un agressor no va en contra teva, t’ajuda a aconseguir-li un futur millor”

10/07/2018 - Sandra Vicente

Juan Calmaestra és professor de la Universitat de Còrdova i col·labora amb la Fundació Barça en un projecte de prevenció del Bullying a escoles de primària de Catalunya. Després del primer any de pilotatge, presenten resultats en què asseguren que la col·laboració de la comunitat educativa és clau per crear un programa que sigui universal

Tots som ‘TDAH’

10/07/2018 - José Ramón Ubieto

Si som capaços de pensar que la mobilitat en l’educació no és un problema, sinó una oportunitat, la nostra percepció de les conductes TDAH com pertorbadores d’un sistema i d’una aula, pròpia del segle XIX, canviarà

Estima’m i així voldré canviar el món

09/07/2018 - Jaume Funes

Educar adolescents no és tan sols fer una llarga gimcana dominant un conjunt d’habilitats educatives. És, fonamentalment, un repte permanent d’educació en valors. No. No podem deixar l’ètica a un costat, com si fos un tema per a estones tranquil·les, perdudes

Educar fora de l’armari: entre el temor i el motor de canvi

27/06/2018 - Meritxell Rigol

El risc que identificar-se obertament com a lesbiana, gai o trans dificulti les relacions amb l’alumnat i les famílies és una preocupació present en bona part del professorat LGTBI. Percebre que el centre educatiu acull la diversitat de gènere i sexual és un element central per decidir fer-s’hi visible, un pas que, alhora, promou canvis cap a escoles i instituts més segurs per a les persones del col·lectiu

Ciència ciutadana i aprenentatge servei

07/06/2018 - Josep Ma Puig Rovira

La ciència ciutadana té com a objectiu incorporar ciutadans en la realització de tasques pròpies de la recerca científica. Animats per les enormes possibilitats que ofereix aquesta iniciativa, s’estan multiplicant els projectes, i més que en sorgiran en el futur

“L’expulsió és una solució ràpida però contraproduent: quan l’alumne torni el mal comportament s’haurà agreujat”

24/05/2018 - Sandra Vicente

El sociòleg Miquel Àngel Alegre, al capdavant del projecte ‘Què Funciona en Educació’, elaborat per Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill, parla de programes per a corregir i prevenir els comportaments disruptius a l’aula. “Els qui millor poden actuar en aquests casos són els docents, però no ho poden fer sols: necessiten l’ajuda de professionals externs”

1 2 3 4 5 33