Aula Escola Europea guanya la Lliga de Debat de Secundària, en la que han participat 5.000 alumnes de 163 centres

La Universitat Abat Oliba CEU ha acollit avui la final d'aquesta lliga, que organitza la Xarxa Vives d'Universitats i que té com a objectiu la introducció del debat a les aules per fomentar la capacitat d'oratòria i l'esperit crític de l'alumnat.

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

L’equip guanyador i la millor oradora | Fotos: Xarxa Vives

Aula Escola Europea de Barcelona, amb el suport de la Universitat Pompeu Fabra, s’ha enfrontat a l’equip de l’Institut de Tecnificació d’Amposta, que competia amb el suport de la Universitat Rovira i Virgili. Després d’una final molt disputada, l’equip de l’Aula Escola Europea s’ha proclamat campió. D’altra banda, Sofía Gassiot, de l’Escola Abat Oliba Loreto, ha estat nomenada millor oradora.

Els integrants de l’equip guanyador són Jon Bárcena, Oriol Borniquel, Ingrid Campi, Míriam Lorenzo, Catalina Palacios i Tomàs Nofre. Els integrants de l’equip subcampió són Pep Rallo, Aitor Senar, Joan Bel, Xavi Roig, Aaron Cano i Miguel Àngel Llorens.

El tema de debat d’enguany ha estat: «Calen les fronteres entre països?». Més de 5.000 estudiants de 163 instituts d’Andorra, Catalunya i el País Valencià han participat en les fases classificatòries de la competició, que s’han celebrat els darrers mesos a 14 universitats de la Xarxa Vives. Els 14 equips classificats han competit en la fase final celebrada els darrers tres dies a la UAO CEU i han hagut de defensar posicions tant a favor com en contra al voltant del tema de debat.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una activitat formativa que té per objectiu contribuir a la transferència de coneixement entre l’educació secundària i batxillerat i l’educació superior. Els més de 300 professors implicats en l’edició d’enguany han aprofitat la participació en la Lliga de Debat per formar als seus alumnes en oratòria i introduir el debat a l’aula com una eina d’innovació docent amb la qual fomentar l’esperit crític, les habilitats comunicatives i competències curriculars com el treball en equip, la creativitat, la documentació, l’anàlisi, la construcció d’un discurs, la planificació i la presa de decisions.

Pel que fa als participants, d’entre 15 i 18 anys, provenen majoritàriament de 1r de batxillerat (43%), 4t d’ESO (32%), 2n de batxillerat (24%) i cicles formatius (1%). Les dones, que són majoria en la Lliga, representen el 58%.

Organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats, la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Generalitat Valenciana i el Govern d’Andorra. Escola Valenciana, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Institut d’Estudis Catalans, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de València hi col·laboren, a més de diversos ajuntaments com els de Barcelona, Blanes, Castelló, Guadassuar, Mataró, Olot, Ontinyent, Roses, Salt, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Vicent del Raspeig, Sedaví, Terrassa, Vic, Vidreres i Vila-real.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*