Més Educació

Per què hem de reinventar la cultura en digital?

08/05/2018 - Liliana Arroyo i Jordi Jubany

La irrupció d’internet, i especialment les pantalles i les xarxes socials, ens han situat davant d’un nou repte: l’era digital. Un context nou en què en general ni l’escola ni la família garanteixen per sí soles l’educació digital, entesa com a lloc on aprendre a interpretar el món. La transformació digital ha vingut per quedar-se.

“L’educació ha de deixar de demanar permís a les institucions i al currículum per a innovar”

30/04/2018 - Sandra Vicente

Zoe Philpott encarna l’esperit STEAM (àrea d’estudi que inclou ciències, tecnologia i arts): dissenyadora, amant del teatre i de l’educació, s’ha proposat rescatar de l’oblit la història de científiques com Ada Lovelace i explicar-les combinant pensament tecnològic i artístic en una tasca que també pretén revolucionar l’educació tal com l’entenem avui

Un cap ben fet o un cap ben ple?

06/04/2018 - Francina Martí

Tot el que passa al món no pot ser aliè a l’escola. L’escola és al món i és el món. No té sentit estudiar què passa a la Roma del segle primer i passar per alt els naufragis de milers de persones que moren mentre intenten arribar a Europa, o fer els ulls clucs al desnonament dels veïns de la casa del costat.

Una app i un videojoc per ajudar els nens amb síndrome de Down (o sense) a llegir i parlar millor

20/03/2018 - Víctor Saura

L’adquisició d’habilitats bàsiques és tot un repte per a les persones amb síndrome de Down. Avui se celebra el seu Dia Mundial, i per aquest motiu parlem de dos projectes que des de les tecnologies de l’educació tenen l’objectiu comú d’afavorir la seva inserció social per la via d’ajudar-los a millorar en aspectes tan quotidians i fonamentals com la lectura o la parla.

Reivindica el teu propi domini

11/03/2018 - Marc Fuertes Alpiste

Tenir un domini propi pot ser un punt de partida fonamental per poder tenir veu pròpia, sense intermediaris. Un espai que ens permeti pensar, mostrar, dialogar. Sense aquest espai, com podem relacionar-nos? Com podem ser i existir, realment?

1 2 3 4 5 11