Més Educació

25 Curts per treballar les emocions i els valors

28/01/2019 - Nati Bergadà

A l’escola, a part d’impartir coneixements, és fonamental treballar les emocions i els valors. Una bona manera de fer-ho és utilitzar els curtmetratges. A partir de la seva visualització es poden establir diàlegs i converses a l’aula molt interessants amb els infants.

La webteca inclusiva, un espai per compartir adaptacions curriculars i estratègies cooperatives

03/01/2019 - Víctor Saura

Molts docents i educadors –i també pares i mares– treballen cada any en l’adaptació de materials per alumnes que tenen un pla individualitzat. La qüestió és: tota aquesta feina que es fa només per un alumne és reaprofitable? D’aquest interrogant neix la webteca inclusiva, un “banc de recursos educatius per a la diversitat d’alumnes i aprenentatges” que acaba de presentar Down Catalunya.

Un portal apropa els docents a més de 2.500 propostes d’aprenentatge actiu

01/01/2019 - Víctor Saura

De vegades als mestres els costa trobar activitats d’aprenentatge fora del centre. I de vegades als organitzadors d’activitats els costa fer arribar les seves propostes als centres. El portal Activitum, sorgit fa tres anys, s’ha convertit en un referent per als docents que busquen ampliar la seva capacitat pedagògica amb propostes que venen de l’exterior.

Les dotze campanades educatives que ens deixa l’any 2018

30/12/2018 - Víctor Saura

L’any 2018 ha estat prolífic en actualitat informativa al voltant de l’educació. Seleccionem dotze temes (tants com mesos té l’any) que han estat notícia al llarg d’aquest any i que molt probablement continuaran marcant bona part de l’agenda educativa durant el 2019.

El decret de menjadors haurà d’esperar

12/12/2018 - Víctor Saura

El nou decret de menjadors, que el Departament d’Educació pretenia tramitar al llarg d’aquest curs, haurà d’esperar. Hi ha dubtes jurídics i dificultats per assolir un ampli consens, en especial amb els representants de les famílies. Les converses segueixen, però la tramitació s’endarrereix i fa inviable la seva aplicació de cara al curs 2019/20.

1 2 3 4 5 6 15