Primària i secundària

Espanya no és inclusiva, diu l’ONU: falla el model educatiu, la legislació, la gestió, el pressupost i la justícia

31/05/2018 - Víctor Saura

El Comitè sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de Nacions Unides ha emès un duríssim informe sobre la violació sistemàtica que es produeix a Espanya del dret dels alumnes amb discapacitat a rebre una educació inclusiva i de qualitat. A l’informe es compten com a exclosos del sistema tots aquells nens i joves escolaritzats a centres d’educació especial però també tots els ‘alumnes USEE’.

“Tenir un nen a l’aula amb altes capacitats és un xollo, però s’ha de saber portar”

28/05/2018 - Víctor Saura

“Els nens coneguts com superdotats, com si fossin supermans, no són simplement molt llestos, sinó que són nens que absorbeixen d’una manera intensa la realitat que els envolta però topen amb els clixés d’una societat que ofega la diferència”. Així els veu Carmen Giró, autora del llibre ‘El club de los superman’. Parlem amb ella, amb el president de FANJAC i amb el doctor Javier Berché.

1 2 3 57