Primària i secundària

Bob Lenz: “El treball per projectes no és tot allò que diuen que és”

15/07/2019 - Víctor Saura

Assistim a una formació amb més d’un centenar de docents a càrrec de Bob Lenz, un dels grans experts mundials en l’aprenentatge basat en projectes (ABP). La trobada l’organitza el Centre Unesco de Catalunya, en el marc del compromís de la Declaració d’Incheon (2015) de formar una societat més compromesa amb l’equitat, la inclusió i la sostenibilitat.

Presenten una proposta horària per superar el binomi hora/matèria i el debat jornada partida/compactada

03/07/2019 - Víctor Saura

Els horaris escolars d’avui poden semblar “els normals”, però no ho són. Al contrari, són massa rígids i homogenis, desaprofiten les possibilitats educatives de l’entorn, generen estrès a l’alumnat i el professorat… Aquest és el diagnòstic de la Fundació Bofill i la FMRP, entitats que han presentat una proposta per sacsejar la distribució horària d’infantil, primària i secundària.

El Parlament estira les orelles al Govern per la paràlisi en l’escola inclusiva

27/06/2019 - Redacció - El Diari de l'Educació

Tots els grups del Parlament, a excepció de JxCat i ERC, aproven una moció del PSC en la qual es denuncia que el Govern “no ha desplegat” el Decret 150/2017. La moció l’insta a fer-ho el curs vinent i en concret es refereix a quatre aspectes: la detecció precoç en l’etapa 0-3, el temps no lectiu, i la incorporació d’infermeres i educadors socials als centres.

1 2 3 69