Primària i secundària

El meu fill té TDAH? Hauria de prendre metilfenidat?

15/02/2019 - Saray Marqués

Entre un 3 i un 7% de la població pateix trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH), però el debat es troba molt polaritzat entre els qui defensen que aquest està ben diagnosticat i fins i tot infradiagnosticat i aposten pel seu abordatge farmacològic, els qui consideren que se sobrediagnostica i els que entenen que fins i tot és una malaltia fictícia.

Com acabar amb el mite de l’inspector d’educació autoritari i fiscalitzador?

12/02/2019 - Víctor Saura

L’inspector d’educació és, possiblement, la baula més enigmàtica del sistema educatiu, ja que sobre ell pesa encara una idea borrosa i estereotipada de personatge esquerp i hostil. No és el cas de l’inspector en cap de Barcelona, Xavier Chavarria: “Cal que expliquem què fem, som personal docent fora de les aules perquè millori allò que passa a les aules”.

Aprendre a prendre decisions darrere la càmera

30/01/2019 - Victòria Oliveres

Fa deu anys que, quan els alumnes de Sant Josep Oriol arriben a 6è, els cau al damunt una gran responsabilitat: fer una pel·lícula. Aquesta idea, aleshores esbojarrada, va néixer quan l’equip pedagògic del centre va conèixer els premis CAC a l’escola, que el Consell de l’Audiovisual de Catalunya convoca anualment amb l’objectiu de fomentar l’educació en comunicació.

25 Curts per treballar les emocions i els valors

28/01/2019 - Nati Bergadà

A l’escola, a part d’impartir coneixements, és fonamental treballar les emocions i els valors. Una bona manera de fer-ho és utilitzar els curtmetratges. A partir de la seva visualització es poden establir diàlegs i converses a l’aula molt interessants amb els infants.

1 2 3 63