Recerca

Mòbils a les aules, sí o no?

26/09/2018 - Saray Marqués

Espanya es planteja seguir els passos de França i prohibir els mòbils als centres educatius. Analitzem, amb l’ajuda de diferents experts, la (dubtosa) conveniència i efectivitat que es materialitzi aquesta mesura.

Tots som ‘TDAH’

10/07/2018 - José Ramón Ubieto

Si som capaços de pensar que la mobilitat en l’educació no és un problema, sinó una oportunitat, la nostra percepció de les conductes TDAH com pertorbadores d’un sistema i d’una aula, pròpia del segle XIX, canviarà

Recerkids, o quan fer ciència no vol dir només aprendre ciència

11/05/2018 - Sandra Vicente

El projecte, impulsat per la Direcció Catalana de Recerca i organitzat per Eduxarxa, introdueix la metodologia científica a aules de cinquè i sisè de primària. El tema a tractar enguany ha estat la salut i han estat els alumnes els qui han decidit investigar sobre temes tan diversos com la capacitat pulmonar, les vacunes o les al·lèrgies

Per què hem de reinventar la cultura en digital?

08/05/2018 - Liliana Arroyo i Jordi Jubany

La irrupció d’internet, i especialment les pantalles i les xarxes socials, ens han situat davant d’un nou repte: l’era digital. Un context nou en què en general ni l’escola ni la família garanteixen per sí soles l’educació digital, entesa com a lloc on aprendre a interpretar el món. La transformació digital ha vingut per quedar-se.

Sí, es pot entrenar el cervell per evitar la dislèxia

22/03/2018 - Agència SINC

La capacitat del cervell per sincronitzar-se amb el to i l’entonació de la parla influeix sobre la forma de processar el llenguatge. Així ho conclou un estudi del centre de recerca basc BCBL els resultats de la qual podrien ajudar al disseny d’activitats més eficaces per entrenar el cervell amb la finalitat d’evitar futurs trastorns com la dislèxia

1 2 3 10