Recerca

La persecució de les germanes Úriz Pi per lluitar per la renovació pedagògica feminista

14/10/2019 - Victòria Oliveres

Les navarreses Pepita i Elisa Úriz Pi van revolucionar i escandalitzar les Escoles Normals de Catalunya a principis de segle XX amb les seves idees feministes i d’esquerres. Per fer-ho, van ser perseguides per l’Estat i l’Església però mai, ni tan sols durant el seu exili, van abandonar-les. Ara, el llibre ‘Pioneres. Història i compromís de les germanes Úriz Pi’, de Manuel Martorell, Salomó Marquès i Mª Carmen Agulló, recupera les seves vides

Cinc centres públics estrenen una ‘aula intel·ligent’: més confortable, polivalent i pedagògica

25/09/2019 - Redacció - El Diari de l'Educació

Cinc centres públics de l’àrea de Barcelona (tres escoles i dos instituts) estrenen aquest curs una ‘smart classroom’, molt més flexible i acollidora que l’aula tradicional, a la qual s’hi entra descalç i que busca afavorir l’aprenentatge a través del confort i el treball cooperatiu. En el projecte hi participen investigadors de diverses universitats, liderats per la UOC.

La formació permanent del professorat, millor vinculada al centre, sobre qüestions concretes i amb ‘coaching’

12/06/2019 - Redacció - El Diari de l'Educació

Per l’èxit educatiu de l’alumne, no hi ha res més important que tenir un ‘bon professor’; i per ser-ho la formació continuada és essencial. Ergo, disposar d’una formació de mestres ben planificada i estructurada té un impacte directe en l’aprenentatge. Ho reitera un nou estudi de la Fundació Bofill i Ivàlua en el marc del projecte ‘Què funciona en educació?’

Mòbils a les aules, sí o no?

26/09/2018 - Saray Marqués

Espanya es planteja seguir els passos de França i prohibir els mòbils als centres educatius. Analitzem, amb l’ajuda de diferents experts, la (dubtosa) conveniència i efectivitat que es materialitzi aquesta mesura.

1 2 3 11