17-A: les reflexions de l’educació davant dels atemptats de Barcelona i Cambrils

Arran dels atemptats de Barcelona i Cambrils d'agost de 2017, 'El Diari de l'Educació' va anar publicant diversos articles d'opinió, reportatges i entrevistes que abordaven el tràgic succés des d'una perspectiva educativa i escolar. Aquest és el recull d'uns articles que mostren fins a quin punt la furgoneta de les Rambles va colpejar també la comunitat educativa.

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

 

Vulnerables, fràgils… humans

Amb l’acollida no n’hi ha prou: més pensament crític, diàleg i responsabilitats distribuïdes

Els dubtes sobre la radicalització interpel·len la comunitat educativa

Nosaltres i ells: l’escola ha de ser radical

Estratègies per afrontar l’horror

Homenatge i inventari

No vull que el meu alumne sigui un màrtir

Els ulls que serem

L’escola davant la barbàrie

Desplaçar el centre: per un ‘nosaltres’ més ampli

L’educació d’adults per combatre la por

La naturalesa humana

Mirades, identitats i responsabilitats compartides

Acompanyar

Plantar cara al terror amb més i millor educació

“Barcelona som tots” o una reflexió sobre la tolerància i la llibertat

Grup de Mestres del Ripollès: “Trencar una llança per la pau i per una educació alliberadora”

Najat Driouech: “Es confón integració amb assimilació”

Pla de convivència després dels atemptats de Barcelona i Cambrils

Fermesa matisada

Educar després dels atemptats

Articles a la Revista Per Què?

No oblidem!

Articles al Diari de l’Escola d’Estiu de Rosa Sensat

«Política i pedagogia són absolutament complementàries»

Articles a l’Educa Barcelona

Prevenir la islamofòbia a l’escola: trencar estereotips, obrir la mirada i ampliar referents

Els joves desmunten rumors i criden a la igualtat: 31 vídeos contra la islamofòbia

“Els llibres de text tenen un discurs explícit de pau però implícitament invisibilitzen certs col·lectius”

 

 

 

 

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*