Repàs del curs a ‘El Diari de l’Educació’: quins són els temes que més heu llegit?

Avui tanquem el curs amb un recull dels temes que han tingut més bona acollida entre els nostres lectors. Ens retrobem el setembre!

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

EDU BAYER.

Ara que ja està ben avançat el juliol, la redacció d’El Diari de l’Educació s’agafa unes setmanes de vacances. Abans de tancar, però, us volem deixar amb un repàs del curs fet amb la vostra mirada. Com bé sabeu, al final de cada mes recuperem al nostre Twitter aquells articles que han estat més llegits. Avui volem fer el mateix, però reunint, en aquest cas, els articles que estan al capdamunt del rànquing de tot aquest curs.

Nosaltres tornem el 2 de setembre amb les forces renovades i mentrestant, perquè no només hem publicat deu bons articles al llarg del curs, trobareu a les nostres xarxes socials alguns dels reportatges, articles i entrevistes que han omplert El Diari de l’Educació.

Els 10 articles que més heu llegit durant aquest curs

1. 25 Curts per treballar les emocions i els valors

En primera posició i amb diferència trobem aquest article que ens va escriure la Nati Bergadà amb uns recursos molt interessants: els curmetratges. A l’escola, a part d’impartir coneixements, és fonamental treballar les emocions i els valors. A partir de la visualització de curts es poden establir diàlegs i converses a l’aula.

2. Toni, de mecànic de camions a mestre d’infantil: “Mai li digueu a un infant que no serveix”

En segon lloc hi ha la història del Toni Sánchez, un mestre diferent que us va arribar al cor. Ha lluitat i doblegat el determinisme social que el va convertir en un fracàs escolar de manual durant la seva escolaritat. Fins als 30 anys no va saber que, contràriament al que havia escoltat i cregut tota la vida, sí que servia per estudiar.

3. Deures, drets i estiu

El tercer article més llegit és ben recent, el vam publicar tot just a principi de juny i segueix encara de màxima actualitat. Dormir a l’aire lliure, recollir herbes aromàtiques, banyar-se en un llac, fer la compra algun dia, aprendre un joc de cartes… i així fins a 20. Aquests “deures d’estiu” que ens posava la Roser Batlle al blog d’Aprenentatge Servei contribueixen al desenvolupament de la persona i respecten el seu dret al descans, l’esbarjo i el joc recollit a la Convenció dels Drets dels Infants.

4. La borsa de mestres interins obrirà tot l’any i es gestionarà amb una aplicació informàtica

La informació de servei també és molt ben acollida pel nostre públic. En aquest cas, explicavem els canvis que el Departament d’Educació va fer en el funcionament de la borsa de mestres interins, que també va incorporar l’educació no formal i el coneixement de llengües estrangeres com a nous mèrits i va començar a actualitzar les especialitats en oferta a la borsa quinzenalment.

5. “Les mestres d’infantil haurien de ser les més ben pagades”

En aquesta entrevista, el professor de la Facultat d’Educació de la Universidad de León i responsable federal d’educació a Izquierda Unida, Enrique Javier Díez Gutiérrez, va parlar-nos, entre d’altres cose, de com l’escola educa per a la cooperació mentre el sistema on es desenvolupa ensenya tot el contrari.

6. El perquè de les competències bàsiques

Aquesta opinió sense embuts de la Rosa Cañadell on deia que les competències bàsiques no són un invent pedagògic, ni una demanda del professorat, ni un ideal de les famílies sinó una exigència del món econòmic, va ser molt compartida per molts de vosaltres. En el mateix article també apuntava contra l’educació financera i la ‘nova innovació’.

7. 20 contes per treballar les emocions amb els infants

En la mateixa línia que l’article més llegit, aquest recull de recursos per treballar les emocions – en aquest cas, llibres – també va ser molt llegit. I és que sovint ens calen eines per poder abordar quelcom tant complex com això i els contes poden ser un bon aliat. A partir del conte els infants poden verbalitzar emocions i sentiments, sempre difícils d’expressar.

8. Linxament a una mestra per la suposada agressió a una alumna que va dibuixar una bandera d’Espanya

En vuitena posició es cola la notícia polèmica que ens va arribar a final de curs. En aquest article, però, explicavem que no hi havia cap prova que acredités l’agressió de la mestra de Terrassa mentre els mitjans (primer, els de dretes i després la resta) van donar-li credibilitat i Twitter s’omplia de missatges d’odi.

9. El decret de menjadors és a punt d’entrar al forn: els sis punts més calents

Mentre el Departament d’Educació premia l’accelerador per aprovar el decret de menjadors, vam preguntar a diferents entitats i institucions què en pensaven, i les opinions eren de tots els colors. Com es va saber a finals d’any, però, de moment el decret haurà d’esperar.

10. Una altra forma d’avaluar (més enllà de l’examen i la nota) és possible

Tancant el rànquing s’hi situa un altre dels debats de l’educació avui: els exàmens i les notes. A poc a poc, la lògica explicació-deures-examen-nota està deixant de ser l’única i cada vegada més centres recorren a eines múltiples per a aconseguir una avaluació que superi la mera qualificació.

Dins d”El Diari de l’Educació’ també han passat coses

Aquest any el diari ha fet 5 anys i ho vam voler celebrar amb una trobada amb subscriptors i lectors el 6 de maig a l’escola Fructuós Gelabert. La Pilar Gargallo, la Carme Ortoll, la Belén Tascón i la Lourdes Martí, totes elles membres del consell assessor, van explicar-nos quins eren per elles els principals reptes que afronta avui l’educació i després vam poder escoltar les opinions dels nostres lectors i subscriptors amb un diàleg amb el públic. El Jordi Plana i el Josep Maria Puig ens van regalar, després, dos articles sobre aquest acte i la trajectòria del diari.

Enguany també hem renovat i ampliat el nostre consell assessor. Presidits pel Jaume Carbonell, el nou consell assessor té ara 28 membres (14 dones i 14 homes), que recullen un ventall plural de mirades, generacions i sensibilitats. Amb aquesta reorganització del consell aquest diari vol reafirmar el seu compromís amb la comunitat educativa i posar-se al seu servei.

Una altra novetat ha estat un canvi amb la relació amb la nostra comunitat amb oportunitat única per seguir donant suport a aquest projecte. Des d’aquest any, els subscriptors d’El Diari de l’Educació (els nous i els que ja ho són) rebran un val de compra de 40€ per gastar en qualsevol llibre(s) del fons editorial d’Octaedro, que suma pràcticament 2.000 títols. També hem obert, exclusivament per subscriptors, l’Agenda de l’Educació, on trobareu actes i esdeveniments organitzats o destinats a la comunitat educativa.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*