Universitat

Cas Cifuentes: criticar les bruixes és fàcil

14/05/2018 - Miquel Porta Serra

La indolència davant dels greus fets protagonitzats per Cifuentes i companyia reflecteix incúria i menyspreu pels beneficis socials de la universitat. Cal que més ciutadans de tot l’espectre electoral apreciïn el retorn social de les inversions en educació superior. Quins sacrificis estem disposats a fer per aconseguir més valor de la universitat?

Més notícies d'Universitat

Recerca

Recerkids, o quan fer ciència no vol dir només aprendre ciència

11/05/2018 - Sandra Vicente

El projecte, impulsat per la Direcció Catalana de Recerca i organitzat per Eduxarxa, introdueix la metodologia científica a aules de cinquè i sisè de primària. El tema a tractar enguany ha estat la salut i han estat els alumnes els qui han decidit investigar sobre temes tan diversos com la capacitat pulmonar, les vacunes o les al·lèrgies

Per què hem de reinventar la cultura en digital?

08/05/2018 - Liliana Arroyo i Jordi Jubany

La irrupció d’internet, i especialment les pantalles i les xarxes socials, ens han situat davant d’un nou repte: l’era digital. Un context nou en què en general ni l’escola ni la família garanteixen per sí soles l’educació digital, entesa com a lloc on aprendre a interpretar el món. La transformació digital ha vingut per quedar-se.

Sí, es pot entrenar el cervell per evitar la dislèxia

22/03/2018 - Agència SINC

La capacitat del cervell per sincronitzar-se amb el to i l’entonació de la parla influeix sobre la forma de processar el llenguatge. Així ho conclou un estudi del centre de recerca basc BCBL els resultats de la qual podrien ajudar al disseny d’activitats més eficaces per entrenar el cervell amb la finalitat d’evitar futurs trastorns com la dislèxia

Una app i un videojoc per ajudar els nens amb síndrome de Down (o sense) a llegir i parlar millor

20/03/2018 - Víctor Saura

L’adquisició d’habilitats bàsiques és tot un repte per a les persones amb síndrome de Down. Avui se celebra el seu Dia Mundial, i per aquest motiu parlem de dos projectes que des de les tecnologies de l’educació tenen l’objectiu comú d’afavorir la seva inserció social per la via d’ajudar-los a millorar en aspectes tan quotidians i fonamentals com la lectura o la parla.

Més notícies de recerca