Universitat

La innovació docent a la universitat, és possible?

15/07/2019 - Francesc Imbernón

Caldria que el professor universitari interioritzés la docència com una professió educativa, i sabés què ha de fer per desenvolupar en l’alumnat la capacitat de comprensió més que la de repetició. I molts no ho saben fer, ja que mai han rebut formació pedagògica.

Més de 2.500 estudiants superen la prova d’aptitud personal per accedir als estudis d’educació

27/05/2019 - Redacció - El Diari de l'Educació

Un total de 2.546 estudiants han superat la prova d’aptitud personal (PAP) per accedir als estudis d’educació infantil i primària, un 33% més que en la convocatòria de 2018. Segons els resultats provisionals avançats pel Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), el canvi data de la PAP per tal que no coincidís amb les PAU s’ha traduït en un major nombre d’alumnes presentats i també dels estudiants que l’han superat.

La universitat constata que també ella segrega per classe social i gènere

15/05/2019 - Víctor Saura

Només el 10% d’universitaris prové d’una família amb un baix capital educatiu. Pràcticament el 60% poden estudiar perquè els pares ho paguen tot o gairebé. I les dones són el 62% de l’alumnat, però en determinades carreres no arriben ni al 20%. Aquestes són algunes de les dades de l’estudi Via Universitària, que avui ha presentat la Xarxa Vives.

Més notícies d'Universitat

Recerca

La formació permanent del professorat, millor vinculada al centre, sobre qüestions concretes i amb ‘coaching’

12/06/2019 - Redacció - El Diari de l'Educació

Per l’èxit educatiu de l’alumne, no hi ha res més important que tenir un ‘bon professor’; i per ser-ho la formació continuada és essencial. Ergo, disposar d’una formació de mestres ben planificada i estructurada té un impacte directe en l’aprenentatge. Ho reitera un nou estudi de la Fundació Bofill i Ivàlua en el marc del projecte ‘Què funciona en educació?’

Mòbils a les aules, sí o no?

26/09/2018 - Saray Marqués

Espanya es planteja seguir els passos de França i prohibir els mòbils als centres educatius. Analitzem, amb l’ajuda de diferents experts, la (dubtosa) conveniència i efectivitat que es materialitzi aquesta mesura.

Tots som ‘TDAH’

10/07/2018 - José Ramón Ubieto

Si som capaços de pensar que la mobilitat en l’educació no és un problema, sinó una oportunitat, la nostra percepció de les conductes TDAH com pertorbadores d’un sistema i d’una aula, pròpia del segle XIX, canviarà

Més notícies de recerca