Universitat

Rafael Garcia, el metge de família que primer va ser zelador i després infermer

05/12/2018 - Víctor Saura

És possible fracassar a la secundària i acabar sent metge? És inversemblant, però no impossible. De fet, és la història de Rafael Garcia Prado, avui metge de família i durant tretze anys zelador de l’Hospital Clínic. Va deixar penjats els estudis a 2n de BUP i es va posar a treballar en un bar. Ara, en el seu darrer any de residència, passa visita al CAP Borrell.

Els estudiants universitaris paralitzen alguns campus com aperitiu de la vaga de demà

28/11/2018 - Redacció - El Diari de l'Educació

Els estudiants universitaris han aconseguit paralitzar l’activitat docent a la UAB i el campus de Poblenou de la UPF per reivindicar que els propers pressupostos de la Generalitat recullin una rebaixa de les taxes. La incidència a la resta de centres ha estat molt menor. Demà aquestes mobilitzacions se sumen a la vaga de mestres convocada per tres sindicats.

La UAB posa en marxa un centre de recerca per impulsar projectes d’inclusió

12/07/2018 - Víctor Saura

La Universitat Autònoma de Barcelona ha inaugurat el Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN), un centre que compta amb la participació de professors de diverses facultats l’objectiu del qual és investigar a l’hora que es col·labora amb entitats socials i educatives a posar en marxa o consolidar projectes d’inclusió.

Més notícies d'Universitat

Recerca

Mòbils a les aules, sí o no?

26/09/2018 - Saray Marqués

Espanya es planteja seguir els passos de França i prohibir els mòbils als centres educatius. Analitzem, amb l’ajuda de diferents experts, la (dubtosa) conveniència i efectivitat que es materialitzi aquesta mesura.

Tots som ‘TDAH’

10/07/2018 - José Ramón Ubieto

Si som capaços de pensar que la mobilitat en l’educació no és un problema, sinó una oportunitat, la nostra percepció de les conductes TDAH com pertorbadores d’un sistema i d’una aula, pròpia del segle XIX, canviarà

Recerkids, o quan fer ciència no vol dir només aprendre ciència

11/05/2018 - Sandra Vicente

El projecte, impulsat per la Direcció Catalana de Recerca i organitzat per Eduxarxa, introdueix la metodologia científica a aules de cinquè i sisè de primària. El tema a tractar enguany ha estat la salut i han estat els alumnes els qui han decidit investigar sobre temes tan diversos com la capacitat pulmonar, les vacunes o les al·lèrgies

Per què hem de reinventar la cultura en digital?

08/05/2018 - Liliana Arroyo i Jordi Jubany

La irrupció d’internet, i especialment les pantalles i les xarxes socials, ens han situat davant d’un nou repte: l’era digital. Un context nou en què en general ni l’escola ni la família garanteixen per sí soles l’educació digital, entesa com a lloc on aprendre a interpretar el món. La transformació digital ha vingut per quedar-se.

Més notícies de recerca