Universitat

La innovació docent a la universitat, és possible?

15/07/2019 - Francesc Imbernón

Caldria que el professor universitari interioritzés la docència com una professió educativa, i sabés què ha de fer per desenvolupar en l’alumnat la capacitat de comprensió més que la de repetició. I molts no ho saben fer, ja que mai han rebut formació pedagògica.

Més de 2.500 estudiants superen la prova d’aptitud personal per accedir als estudis d’educació

27/05/2019 - Redacció - El Diari de l'Educació

Un total de 2.546 estudiants han superat la prova d’aptitud personal (PAP) per accedir als estudis d’educació infantil i primària, un 33% més que en la convocatòria de 2018. Segons els resultats provisionals avançats pel Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), el canvi data de la PAP per tal que no coincidís amb les PAU s’ha traduït en un major nombre d’alumnes presentats i també dels estudiants que l’han superat.

Més notícies d'Universitat

Recerca

La persecució de les germanes Úriz Pi per lluitar per la renovació pedagògica feminista

14/10/2019 - Victòria Oliveres

Les navarreses Pepita i Elisa Úriz Pi van revolucionar i escandalitzar les Escoles Normals de Catalunya a principis de segle XX amb les seves idees feministes i d’esquerres. Per fer-ho, van ser perseguides per l’Estat i l’Església però mai, ni tan sols durant el seu exili, van abandonar-les. Ara, el llibre ‘Pioneres. Història i compromís de les germanes Úriz Pi’, de Manuel Martorell, Salomó Marquès i Mª Carmen Agulló, recupera les seves vides

Cinc centres públics estrenen una ‘aula intel·ligent’: més confortable, polivalent i pedagògica

25/09/2019 - Redacció - El Diari de l'Educació

Cinc centres públics de l’àrea de Barcelona (tres escoles i dos instituts) estrenen aquest curs una ‘smart classroom’, molt més flexible i acollidora que l’aula tradicional, a la qual s’hi entra descalç i que busca afavorir l’aprenentatge a través del confort i el treball cooperatiu. En el projecte hi participen investigadors de diverses universitats, liderats per la UOC.

La formació permanent del professorat, millor vinculada al centre, sobre qüestions concretes i amb ‘coaching’

12/06/2019 - Redacció - El Diari de l'Educació

Per l’èxit educatiu de l’alumne, no hi ha res més important que tenir un ‘bon professor’; i per ser-ho la formació continuada és essencial. Ergo, disposar d’una formació de mestres ben planificada i estructurada té un impacte directe en l’aprenentatge. Ho reitera un nou estudi de la Fundació Bofill i Ivàlua en el marc del projecte ‘Què funciona en educació?’

Mòbils a les aules, sí o no?

26/09/2018 - Saray Marqués

Espanya es planteja seguir els passos de França i prohibir els mòbils als centres educatius. Analitzem, amb l’ajuda de diferents experts, la (dubtosa) conveniència i efectivitat que es materialitzi aquesta mesura.

Més notícies de recerca