El Campus de Cappont de la Universitat de Lleida acull els dies 4, 5 i 6 de juliol la dotzena edició del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI) sota el títol ‘Millora de les experiències d’aprenentatge: transformació i reptes’.
L’esdeveniment està organitzat per les vuit universitats públiques catalanes (UB, UAB, UPC, UPF, UdG, UdL, URV i UOC), mitjançant les seves unitats d’innovació i suport a la docència, i per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP). Compta, a més, amb la col·laboració del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya.
El congrés analitza com es poden crear entorns que afavoreixin l’aprenentatge dels estudiants cercant estratègies que promoguin una major personalització i transversalitat del procés formatiu.
Com a novetat d’enguany, hi ha una activitat vivencial batejada com ‘Think Challenge CIDUI’ i que consisteix en la realització d’uns tallers on es proposa als assistents identificar reptes concrets en l’àmbit de la docència universitària i col·laborar per a dissenyar propostes viables que hi donin resposta.
En la benvinguda institucional participen el rector de la Universitat de Girona i vicepresident de l’ACUP, Quim Salvi; la vicerectora d’Ordenació Acadèmica i Qualitat de la Universitat de Lleida, Paquita Santiveri, i el coordinador del Congrés CIDUI, Ernest Pons.
Dins del congrés s’organitzen tres sessions plenàries sobre els processos d’aprenentatge. El dia 4 se celebra una taula rodona amb un grup d’estudiants per conèixer les seves experiències i entendre allò que consideren important per a un entorn d’aprenentatge de qualitat.
Dimecres dia 6 té lloc una taula rodona amb docents de reconeguda trajectòria professional per debatre sobre diferents experiències d’èxit a tenir en compte l’aprenentatge dels estudiants. La tercera i darrera sessió, el dijous 6, té com a protagonistes les visions més institucionals de la mà de diferents experts.
Aquesta nova edició compta amb la participació de més de 500 assistents, la majoria docents i experts d’educació superior de Catalunya i Espanya. També es preveu l’assistència de públic llatinoamericà, concretament de Brasil, Xile, Equador, Hondures, Mèxic, Perú i Uruguai.