Conèixer les prioritats en la recerca sobre les Administracions Públiques que formula l’Administració Pública és conèixer també, segurament, les seves prioritats polítiques
L’Escola d’Administració Pública de Catalunya va publicar a gener una resolució que aprovava les bases per a la concessió de subvencions a treballs de recerca sobre Administració Pública i la convocatòria per a l’any 2013. La convocatòria ordenava els àmbits de recerca a subvencionar en quatre blocs ensems que deia quines eren les prioritats dintre de cada bloc. El primer àmbit de recerca era sobre la innovació a les administracions públiques; el segon, sobre la transparència, el control intern i la responsabilitat a les administracions públiques; el tercer, sobre la gestió dels recursos humans a les administracions públiques; i el quart, sobre la racionalització i simplificació del sector públic per a la millora dels serveis públics. Entre les matèries prioritàries hi havia: l’empleat públic, selecció, vinculació i carrera professional; la funció directiva a l’Administració pública; o els partenariats público-privats.
Una ullada a les prioritats interessa lògicament a universitats, a centres de recerca i a seus grups d’investigadors, però interessa també als ciutadans en general i, particularment, als servidors públics, entre ells els servidors públics docents. Les prioritats en la recerca que es formulen, des de l’Administració i per a l’Administració, segurament també siguin després les prioritats de les seves polítiques.