Article publicat originalment a eldiariocv
Davant les contínues retallades en educació, que estan afectant tots els nivells, fins i tot les beques Erasmus, la Universitat Politècnica de València (UPV) està estudiant diverses alternatives perquè els seus estudiants a l’estranger puguin mantenir una anualitat completa en lloc dels sis mesos actuals. Per això, una de les possibilitats que es plantegen és buscar patrocinadors externs per a sustentar les mensualitats extra dels alumnes.
Segons explicava el rector de la UPV, Francisco Mora, la proposta del ministeri d’Educació de retallar l’estada dels estudiants Erasmus a l’estranger “afecta de forma molt important”. En aquest sentit, tal com indica Mora i recull Europa Press, la Politècnica discrepa amb la decisió del Ministeri perquè “ens genera un greu problema, ja que gran part dels nostres contractes amb universitats estrangeres són de més de sis mesos”, de manera que intentaran solucionar aquestes dificultats.
En aquest sentit, el rector de la UPV destaca que en molts casos es signa una anualitat, de manera que els estudiants han d’anar els nou mesos del curs, “en cas contrari, la universitat et diu que et fa un reconeixement no tan complet o que no rep alumnes per menys de nou o deu mesos”.
Així, indica que un 35% de les universitats amb les quals hi ha convenis per intercanvi d’Erasmus “lamentarien” no poder rebre estudiants, ja que algunes de les assignatures que formen part del seu programa acadèmic són anuals, pel que no serien avaluables si els alumnes tornen al seu país d’origen als sis mesos.
Per aquest motiu, la UPV es planteja “buscar fórmules” per ajudar que aquests estudiants puguin continuar la seva estada durant tot el curs, “no podem deixar passar possibilitats”, com podria ser aconseguir patrocinadors externs, “no podem deixar perdre aquestes beques amb universitats internacionals rellevants”.
Llavors, matisava Mora que es tractaria de contactar amb altres institucions “per si volen obrir una línia de col·laboració del tipus mecenatge que donés beques”, ja que insisteix que “un any acadèmic és el que ha de ser” i la prova està en què molts estudiants que van un semestre després lamenten no haver agafat una beca més llarga o intenten estendre el seu període de formació perquè la valoració del programa Erasmus és “excel·lent”.