Mentre alguns volen fer lliure la producció científica fins el punt de crear una publicació acadèmica a Twitter, a altres els preocupa que els acadèmics escriguin en blogs. El digital Inside Higher Ed recull aquesta setmana la polèmica generada per l’Associació d’Estudis Internacionals (ISA, en les seves sigles en anglès), que votarà una proposta per prohibir que els membres dels equips editorials de les seves revistes de publicar en blogs.
Harvey Starr, president de l’associació, considera que les presentacions i intercanvis que tenen lloc als blogs sovint no són compatibles amb “l’entorn professional que esperem que promoguin els nostres membres”. La proposta, explica, busca correguir la possible confusió entre les opinions expressades als blogs dels editors amb les de les revistes de l’ISA.
Altres acadèmics consultats per la publicació, com Stephen M. Saideman, professor de la Universitat de Carleton, al Canadà, consideren la mesura absurda. “Trobo que és una proposta realment estranya el 2014. La podria haver esperat el 2006”, diu.
Daniel Drezner, professor de la universitat de Tufts, considera que la mesura no és viable a llarg termini, “en els millors dels casos és draconiana, i en el pitjor, un atac a la llibertat acadèmica”. Des de la universitat George Washington, el professor John Sides assegura que no creu que els debats que puguin tenir els editros als blogs siguin més problemàtics o mancats de professionalitat que els puguin tenir en altres contextos de la seva vida acadèmica.