Sembla increïble, però McDonalds estava present fins ara als centres educatius alemanys. No és que se servissin Big Mac als alumnes entre classe i classe, sinó que la multinacional nord-americana participava en un programa d’educació sobre consum engegat pel Govern alemany des del curs passat. Però una protesta, capitanejada per l’associació Foodwatch -amb 37.000 signatures-, ha obligat a l’Administració a fer marxa enrere i expulsar l’empresa de menjar ràpid del programa, que pretén apropar a les escoles formes de consum responsable en alimentació, finances o tecnologies.
La notícia la recollia aquesta setmana la premsa alemanya, que es fa ressò també de la indignació mostrada per la companyia, que assegura que ningú no els ha explicat quines són les raons de l’expulsió. A més, denuncien que va ser precisament la Fundació que impulsa aquests programes qui va convidar-los. De fet, en aquest organisme no només hi ha McDolands, sinó 39 patrocinadors més. Alguns d’ells són ONG i entitats socials, però d’altres són empreses amb indubtables interessos econòmics com Deutsche Telekom, Commerzbank, o els supermercats Metro i Edeka.
En aquest sentit, Foodwatch assegurava a Der Spiegel que seguiran amb la seva campanya per suprimir també la presència de la resta d’empreses amb afany de lucre. L’organisme considera “naïf” pensar que aquests patrocinadors no condicionen el contingut del programa.