El Departament d’Educació del Regne Unit ha publicat dades sobre la progressió en els estudis dels estudiants que demanen la gratuïtat del menjador escolar al final de la secundària i serveixen de termòmetre per veure com la pobresa influeix en l’accés als estudis superiors.
Les dades, recollides pel Times of Higher Education, mostren que, dels estudiants que han necessitat aquests ajuts i han assolit el nivell per accedir a la universitat, només un 0,1% van entrar a Oxford o Cambridge, els dos centres més prestigiosos, el curs 2010-2011.
Només un 4% van accedir a universitats del Russell Group, del que formen part les universitats líders en recerca. Tot i això, el 46% van continuar fent estudis superiors, el que indica el pes de les diferències socials en l’accés a un centre o un altre.
Un informe recent de l’Oficina per l’Accés Just mostra que, a pesar de la inversió de les universitats en mesures d’equitat, el nivell d’accés dels estudiant més pobres a les universitats d’elit no s’ha modificat des del 1990.
Les dades sobre l’accés mostren que el 20% de joves més benestants tenen set cops més possibilitats d’accedir als centre més prestigiosos que el 20% amb més necessitats.
Des del Russell Group, la seva directora Wendy Piatt, defensa que un de cada tres estudiants estan becats i assegura que la diferència prové d’un pitjor rendiment a les escoles.